کوروش باقری، از معترضان به سرنگونی هواپیمای اکراینی، اول مرداد محاکمه می‌شود

۲۵ تیر ۱۳۹۹- دادگاه کوروش باقری، زندانی سیاسی زندان فشافویه و از معترضان به سرنگونی هواپیمای اکراینی توسط سپاه، یکم مرداد نزد شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد. 

به گزارش اطلس زندانهای ایران اتهامات او «همکاری با دول خارجی» ، «تبلیغ علیه نظام از طریق همکاری با گروه های مخالف حکومت» و «توهین به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی» است .یک منبع آگاه در این مورد به پژوهشگر اطلس گفت: «به کوروش در زندان اطلاع داده‌اند که روز اول مرداد توسط قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محاکمه خواهد شد.»

همچنین پرونده دیگری به دلیل نگه‌داری چند لیتر آبجو به اتهام «نگهداری مشروبات الکلی» علیه این زندانی سیاسی زندان فشافویه در جریان است و دو روز پیش او به همین دلیل با دستبند، پابند و لباس زندان به دادسرای شهرری انتقال یافت. نوشیدنی‌های الکلی هنگام دستگیری آقای باقری در منزل او کشف و برای آن یک پرونده جدا تشکیل شده بود. به گفته یک منبع آگاه، آقای باقری به بازپرس گفته که آبجوها به دستور پزشک تهیه شده و برای درمان سنگ کلیه است. پس از اخذ دفاعیات کوروش باقری در دادسرای شهرری، وی را به زندان فشافویه بازگرداندند.

برای مشاهده نمایه کوروش باقری روی تصویر کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید:

 

بازداشت

این زندانی سیاسی که پس از انتشار پستی در حمایت از اعتراضات دی ماه بازداشت شده‌، ۲۶ اسفندماه اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است. پس از سرنگونی هواپیمای اکراینی توسط سپاه پاسداران تجمعات اعتراضی در بسیاری از نقاط کشور شکل گرفت. به دنبال این اعتراضات، تعدادی از معترضان که به خیابان آمده و یا در فضای مجازی ابراز نظر کرده بودند، بازداشت شدند. آقای باقری از جمله فعالان مجازی است که در تاریخ ۳۰ دی ماه بازداشت شد.  یک منبع آگاه به اطلس زندان‌های ایران در مورد آقای باقری گفت: «آقای باقری از خانواده‌ای فقیر می‌آید که سرپرستی مادر پیر خود را نیز برعهده دارد. اکنون که او زندانی شده است مادرش در شرایط بسیار سختی قرار گرفته‌است و به رغم وعده های بسیار، دادگاه از تبدیل قرار بازداشت او خودداری می‌کند.» اطلس زندان‌های ایران دریافته است که اکثر زندانیان آبان ماه و دی ماه از قشر فقیر جامعه هستند و خانواده‌های آنان در شرایط بسیار بد مالی قرار دارند