صدور بیش از ۹۵ سال حبس تعزیری و مجازات‌های دیگر برای ۱۱ متهم سیاسی

۱۹دی۱۴۰۲-
بنا بر گزارش‌های رسیده به اطلس زندان‌های ایران، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، ۱۱ تن از متهمان سیاسی را در مجموع به تحمل ۹۵ سال و هفت ماه حبس و مجازات‌های تکمیلی دیگر محکوم کرده است.

بر اساس دادنامه‌ای که از سوی دادگاه انقلاب تهران صادر شده و یک نسخه از آن به‌دست اطلس زندان‌های ایران رسیده است، قاضی پرونده، این متهمان سیاسی را به غیر از تحمل حبس به پرداخت جزای نقدی، منع اقامت در تهران و استان‌های هم‌جوار، منع عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، توقیف گوشی‌های تلفن همراه و مودم اینترنت، به‌عنوان مجازات تکمیلی محکوم کرده است.

جزئیات رأی دادگاه درباره احکام حبس صادر شده به تفکیک هر متهم بدین شرح است:

  • علی‌اصغر حسنی‌راد بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تحصیل مال نامشروع و نگهداری مواد مخدر» مجموعا به هشت سال حبس تعزیری و تحمل ۱۱ ضربه شلاق تعزیری و پرداخت مبلغ سه میلیون و ۱۷۳هزار و ۳۳۳ تومان جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است.
  • وحید سرخ‌گل بابت اتهامات «توهین به مقدسات، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تشویق مردم به درگیری و خونریزی» مجموعا به ۱۶ سال حبس محکوم شده است.
  • آرشام (محمود) رضایی بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام، تشویق مردم به درگیری و خونریزی، تحصیل مال نامشروع و نشر اکاذیب» مجموعا به تحمل ۱۵ سال حبس و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی به صندوق دولت محکوم شده است.
  • کاظم علی‌نژاد بارائلو بابت اتهامات «توهین به مقدسات، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام» در مجموع به ۱۱ سال حبس محکوم شده است.
  • وحید قدیرزاده بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام» مجموعا به شش سال حبس محکوم شده است.
  • فاطمه حق‌پرست سهی بابت اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام و حضور بدون حجاب در اماکن عمومی» مجموعا به تحمل هشت ماه حبس و پرداخت یک میلیون تومان جزای نقدی به صندوق دولت محکوم شده است.
  • میثم غلامی بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام» در مجموع به شش سال حبس محکوم شده است.
  • سامان رضایی بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام» مجموعا به پنج سال حبس محکوم شده است.
  • پیام باستانی‌زاده پاریزی بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تشکیل دسته‌جات با هدف برهم زدن امنیت کشور» در مجموع به تحمل ۱۶ سال حبس محکوم شده است.
  • حجت‌الله رافعی بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام» مجموعا به شش سال حبس محکوم شده است.
  • محمدرضا کامرانی‌نژاد بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام» در مجموع به تحمل شش سال حبس محکوم شده است.

بر پایه دادنامه صادر شده از سوی دادگاه انقلاب، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در خصوص هر یک از متهمان، مجازات اشد قابل اجرا خواهد بود. بنابراین حکم قابل اجرای فاطمه حق‌پرست سهی، هشت ماه حبس، سامان رضایی، چهار سال حبس، وحید سرخ‌گل، کاظم علی‌نژاد بارائلو، آرشام (محمود) رضایی، میثم غلامی، وحید قدیرزاده، علی‌اصغر حسنی‌راد، محمدرضا کامرانی‌نژاد، حجت‌الله رافعی هر یک پنج سال حبس و پیام باستانی‌زاده پاریزی ۱۰ سال حبس، خواهد بود.