اعتصاب غذای مصطفی رمضانی در حمایت از شهریار بیات

۱۴فروردین۱۴۰۳-
برپایه گزارش‌های رسیده به «اطلس زندان‌های ایران» مصطفی رمضانی، فعال سیاسی و زندانی محبوس در زندان قزل‌حصار کرج که در حال حاضر در اعتراض به ادامه صدور و اجرای احکام اعدام در ایران در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، قرار است از روز چهارشنبه، ۱۵فروردین۱۴۰۳ در اعتراض به صدور حکم اعدام شهریار بیات به‌مدت ۱۰ روز، به اعتصاب غذای خود ادامه دهد.

شهریار بیات، زندانی عقیدتی ۶۴ ساله و یکی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های ۱۴۰۱ است که از سوی شعبه ۱۳ دادگاه کیفری-یک استان تهران به اتهام «سب النبی» به اعدام محکوم شده است.

یک منبع نزدیک به مصطفی رمضانی که خواست نامش محفوظ بماند، درباره آخرین وضعیت این زندانی سیاسی به اطلس زندان‌های ایران گفت:

«مصطفی رمضانی پس از گذشت هفت ماه حبس در قرنطینه، حدود یک ماه پیش به بند عمومیِ زندان قزل‌حصار منتقل شده است. او ۷۰ روز را در سلول انفرادیِ بند اعدامیان زندان قزل‌حصار به‌سر برده بود و به‌تازگی به واحد چهار این زندان انتقال داده شده است». 

این منبع مطلع، با بیان این‌که وضعیت سلامتی مصطفی رمضانی در زندان وخیم است و این زندانی سیاسی در حال حاضر از دسترسی به رسیدگی پزشکی محروم مانده است، گفت:

«در روزهای گذشته، مسئولان بهداری زندان قزل‌حصار کرج، دو آمپول اشتباه به او تزریق کرده بودند که منجر به فلج شدن موقت مصطفی از ناحیه دو پا شده بود».

مصطفی رمضانی به‌دلیل تلاش برای از بین بردن تصاویر پرچم چین، روسیه و عراق که در میدان آزادی با پروژکتور نمایش داده شده بود، به‌دست مأموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد.

منابع مطلع از وضعیت این زندانی سیاسی به اطلس زندان‌های ایران گفته‌اند که مصطفی رمضانی از سوی دادگاه انقلاب بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، توهین به مقدسات، نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام» در مجموع به ۲۲ سال حبس و دو سال تبعید محکوم شده که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، شش سال و سه ماه حبس برای او قابل اجرا است.