کوروش باقری، زندانی سیاسی، به اتهام «نگهداری مشروبات الکلی» روانه دادسرا شد

۲۳ تیر ۹۹ – کوروش باقری زندانی سیاسی مشروطه‌خواه به دلیل نگه‌داری چند لیتر آبجو به دادسرای شهرری منتقل شد.

به گزارش اطلس زندان‌های ایران، کوروش باقری، زندانی سیاسی محبوس در زندان فشافویه، به دلیل نگه‌داری چند لیتر آبجو به دادسرای شهرری انتقال یافت؛ جابه‌جایی وی با دستبند، پابند و لباس زندان صورت گرفته است. نوشیدنی‌های الکلی هنگام دستگیری آقای باقری در منزل آن‌ها کشف  و برای آن یک پرونده جدا تشکیل شده بود. به گفته یک منبع آگاه، آقای باقری به بازپرس گفته که آبجوها به دستور پزشک تهیه شده و برای درمان سنگ کلیه است. پس از اخذ دفاعیات کوروش باقری در دادسرای شهرری، وی را به زندان فشافویه بازگرداندند.

پرونده دیگر آقای باقری به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارسال شده و در صف رسیدگی قرار دارد. او در این پرونده با اتهاماتی مانند

 «همکاری با کشورهای خارجی» و «اهانت به رهبری» روبه‌رو شده است.

کوروش باقری چند مرتبه در فایل صوتی نسبت به رفتار حکومت ایران انتقاد کرده و این موارد در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته است.

سیر پرونده

پس از سرنگونی هواپیمای اکراینی توسط سپاه پاسداران تجمعات اعتراضی در بسیاری از نقاط کشور شکل گرفت. به دنبال این اعتراضات، تعدادی از معترضان که به خیابان آمده و یا در فضای مجازی ابراز نظر کرده بودند، بازداشت شدند. آقای باقری از جمله فعالان مجازی است که در تاریخ ۳۰ دی ماه بازداشت شد.  یک منبع آگاه به اطلس زندان‌های ایران در مورد آقای باقری گفت: «آقای باقری از خانواده‌ای فقیر می‌آید که سرپرستی مادر پیر خود را نیز برعهده دارد. اکنون که او زندانی شده است مادرش در شرایط بسیار سختی قرار گرفته است و به رغم وعده‌های بسیار، دادگاه از تبدیل قرار بازداشت او خودداری می‌کند.» اطلس زندان‌های ایران دریافته است که اکثر زندانیان آبان ماه و دی ماه از قشر فقیر جامعه هستند و خانواده‌های آنان در شرایط بسیار بد مالی قرار دارند.

.