صدور حکم چهار سال و شش ماه زندان برای امید آزاد داور و حاصل عمری

۲۰ بهمن ۱۴۰۱- امید آزاد داور و حاصل عمری، شهروندان کُرد اهل پیرانشهر که همزمان با خیزش ۱۴۰۱ در این شهر بازداشت شده بودند، مجموعا به چهار سال و شش ماه زندان محکوم شدند.

به گفته یک منبع مطلع به اطلس زندان‌های ایران، شعبه ۱۰۲دادگاه کیفری دو شهرستان پیرانشهر به ریاست قاضی امیر محمدی، امید آزاد داور  را به اتهام  اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی به سه سال و هفت ماه زندان و حاصل عمری را به اتهام تبلیغ علیه نظام به هشت ماه زندان محکوم کرده است. آقای عمری در در جلسه دادگاه از اتهام اخلال در نظم عمومی تبرئه شد. جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده این دو شهروند، ۳ بهمن ۱۴۰۱ برگزار شده است. 

به گفته منابع آگاه به اطلس، این دو شهروند هم‌پرونده‌ای هستند و در زمان بازداشت و دادرسی پرونده از دسترسی به وکیل محروم بوده‌اند. 

حاصل عمری، اهل روستای خورینج از توابع شهرستان پیرانشهر، روز ۱۹ آبان ۱۴۰۱ توسط ماموران اطلاعات پیرانشهر بازداشت شد. او یک هفته پس از بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات پیرانشهر به زندان نقده منتقل شد و روز ۲۱ آذر ۱۴۰۱، به دلیل مبتلا بودن به بیماری سرطان با وثیقه دو و نیم میلیارد تومانی از این زندان آزاد شد. امید آزاد داور نیز شهروند اهل پیرانشهر، روز ۲۳ آبان ۱۴۰۱ توسط ماموران امنیتی در سنندج بازداشت شد. او روز ۲۰ آذر از زندان نقده آزاد شد. 

از آغاز خیزش ۱۴۰۱ قاضی امیر محمدی برای سه تن از بازداشت‌شدگان حکم صادر کرده است. او بیشتر در ۲۲ آذر ۱۴۰۱علی‌رضا رسولیان را به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به دو سال زندان محکوم کرده بود.