ضرب‌وجرح و انتقال پرستو ملکی به انفرادی در زندان قرچک ورامین

۲۸شهریور ۱۴۰۲-
بر پایه گزارش‌های رسیده به اطلس زندان‌های ایران، روز شنبه ۲۵ شهریور هم‌زمان با سالروز قتل (ژینا) مهسا امینی به دست ماموران گشت ارشاد، پرستو ملکی زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین توسط مسئولان زندان مورد ضرب‌وجرح قرار گرفته و به سلول انفرادی منتقل شده است.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی سیاسی با اعلام این خبر به اطلس زندان‌های ایران گفت، هم‌زمان با سالگرد قتل (ژینا) مهسا امینی، جمعی از زندانیان از جمله پرستو ملکی پس از مشاهده دود و آتش در این زندان، دست به اعتراض زده و به دنبال آن با حمله گارد زندان مواجه شدند. در این بین، شماری از زندانیان از جمله پرستو ملکی به دست ماموران گارد زندان مورد ضرب‌وجرح قرار گرفته‌اند. 

مسئولان زندان قرچک پس از ضرب‌وجرح این زندانیان، آن‌ها را به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند. به گفته این منبع، پرستو ملکی در میان زندانیانی است که به سلول انفرادی منتقل شده است.

بنا بر اخبار دریافتی، علت ایجاد حریق در زندان قرچک ورامین «آتش‌زدن تخت و البسه توسط زندانیان بند اعدامی‌ها در اعتراض به مدیریت زندان» عنوان شده است.

پرستو ملکی در جریان اعتراضات آبان ۹۸ به‌ اتهام توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام و آتش‌افروزی بازداشت و پس گذراندن بیش از یک سال بازداشت موقت به قید وثیقه از زندان آزاد شده بود. او تیرماه سال جاری پیش از اعتراض به حکم بدوی که در آن به پنج سال حبس قابل اجرا محکوم شده بود برای اجرای حکم، بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.