تداوم بازداشت آیدین محسن‌نژاد، فعال سابق دانشجویی، در سومین هفته از دستگیری

۱۸ آذر ۱۴۰۱-

«آیدین محسن‌نژاد»، شهروند ساکن خوی و فعال سابق دانشجویی، به‌رغم گذشت ۱۹ روز از زمان بازداشت، کماکان بلاتکلیف در زندان این شهر محبوس است. ماموران اداره اطلاعات خوی نیز همسر او را تهدید به بازداشت کرده‌اند و بازپرس پرونده پاسخگوی پیگیری خانواده این فعال مدنی نیست.

به گفته یکی از نزدیکان آیدین محسن‌نژاد به «اطلس زندان‌های ایران»، او ۳۰آبان۱۴۰۱، همزمان با اعتراضات سراسری که پس از کشته شدن «ژینا امینی» آغاز شد، بدون ارائه حکم قضایی توسط ماموران اداره اطلاعات خوی در مقابل خانه پدری‌اش بازداشت شد. ماموران اداره اطلاعات پس از بازداشت آیدین محسن‌نژاد به قصد بازداشت همسرش به خانه او بازگشته و در نبود همسر او اقدام به تفتیش خانه و ضبط تلفن همراه و تبلت آیدین محسن‌نژاد کردند.

منبعی که با اطلس گفت‌وگو کرده است، می‌گوید، این فعال مدنی پس از بازداشت دو روز را در بازداشتگاه اداره اطلاعات خوی تحت بازجویی بوده و سپس به قرنطینه زندان مرکزی این شهر منتقل شده است. آیدین محسن‌نژاد در سومین هفته از بازداشت  بدون تفهیم اتهام کماکان در زندان خوی محبوس است. او طی مدت بازداشت از داشتن وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است. «بهرام ابراهیمی» بازپرس شعبه دو دادسرای عمومی و انقلاب خوی نیز به‌رغم پیگیری‌های متعدد خانواده آیدین محسن‌نژاد از پاسخگویی درباره آخرین وضعیت او خودداری کرده است.

آیدین محسن‌نژاد، فعال سابق دانشجویی و شهروند ساکن خوی است. او دانشجوی رشته معماری دانشگاه هنر تبریز و مدیر مسئول نشریه «جامعه» در این دانشگاه بود که به‌دلیل فعالیت دانشجویی در سال ۱۳۹۶ از این دانشگاه اخراج شد.