علی و رضا واثقی ۲۰ مرداد در شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل محاکمه می‌شوند

۷ مرداد ۹۹- جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی واثقی و رضا واثقی دو فعال اتنیکی ترک، ۲۰ مرداد در شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل برگزار خواهد شد. 

به گزارش اطلس زندانهای ایران، در ابلاغیه ارسالی به این دو برادر اتهام آنها «مشارکت در تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور از طریق انتشار شب نامه های حاوی مطالب تجزیه طلبانه و قومگرایانه» عنوان شده است.

برادران واثقی ۲۱ خرداد در محل کارشان بازداشت شدند. یک منبع آگاه درمورد نحوه بازداشت آنها به پژوهشگر اطلس گفت:« این دو برادر بدون رویت حکم همراه با ضرب و شتم بازداشت شدند. شدت برخورد و ضرب و شتم فیزیکی مأمورین به حدی بوده است که همسایگان و کسبه محل به مداخله و میانجیگری پرداخته‌اند و با دستور نیروهای امنیتی ۴ خودرو یگان امداد برای متفرق نمودن حاضرین و دستگیری در محل حاضر شده‌اند.»

این دو فعال ترک ۲۷ خرداد با تودیع قرار وثیقه ۱۱۰ میلیون تومانی برای هر کدام، بطور موقت آزاد گردیدند. پس از آزادی عکس‌هایی از آنها در فضای مجازی منتشر شدکه نشانگر آثار ضرب و شتم بود.

برای مشاهده نمایه علی واثقی روی تصویر کایک کنید

سرکوب فعالان اتنیکی ترک
در روزهای اخیر تهدید،بازداشت و احکام صادره علیه فعالین آذربایجانی حجم وسیعی به خود گرفته است بطوری که تنها طی یک هفته اخیر سیامک میرزایی فعال سیاسی سرشناس آذربایجانی در تبعید به یکسال و ۱۰ روز حبس تعزیری قطعی همراه با ۲ سال ممنوعیت از عضویت در سازمانهای سیاسی و خروج از کشو محکوم شده و میثم جولانی فعال ملی ساکن اردبیل غیابا به ۶ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق از بابت دستگیری در حوادث موسوم به آبان ۹۸ محکوم شده است.