میثم جولانی، از بازداشت شدگان اعتراضات آبان در اردبیل به زندان و شلاق محکوم شد

۲۶ خرداد ۹۹- میثم جولانی، فعال اتنیکی ترک و از بازداشت شدگان آبان ۹۸ در دادگاهی غیابی به شش ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش اطلس زندانهای ایران، آقای جولانی که پیشتر در اعتراضات  آبان۹۸، بازداشت شده بود، امروز ۲۶ خرداد ۹۹ پس از مراجعه به دفتر شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری۲ اردبیل از حکم شش ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق خود  مطلع شد. این حکم بصورت غیابی صادر شده است.

یک منبع آگاه در این مورد به پژوهشگر اطلس گفت:«مامورین اجرای احکام شهرستان اردبیل روز شنبه به منزل پدری این فعال اتنیکی مراجعه نموده و اطلاع داده‌اند که حکم وی صادر شده و باید خود را به زندان معرفی کند، این درحالیست که تاکنون هیچگونه ابلاغیه‌ای مبنی بر زمان حضور آقای جولانی به او ارسال نشده و او امروز پس از دریافت دادنامه، درخواست واخواهی اش را به ثبت رسانده است.»

برای مشاهده نمایه میثم جولانی روی تصویر کلیک کنید

قاضی اکبر حیدری شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری۲ اردبیل این فعال اتنیکی را به اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق حرکات نامتعارف موضوع گزارش اداره کل اطلاعات استان اردبیل» به ۶ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده که حکم صادره پس از ۲۰ روز از زمان ابلاغ حکم قابل واخواهیست.

آقای جولانی روز ۲۷ آبان ماه سال گذشته در جریان اعتراضات سراسری به افزایش قیمت بنزین دستگیر و به زندان مرکزی اردبیل انتقال یافته و ۱۸ آذر با تودیع قرار کفالت آزاد شده بود.