گزارشی از آخرین وضعیت سه عضو خانواده فلاحی و پروین میرآسان

۱ تیر ۱۴۰۲- نصرالله، ارغوان و اردوان فلاحی و پروین میرآسان، شهروندان بازداشت‌شده در جریان خیزش زن، زندگی، آزادی هم‌چنان در معرض اتهام محاربه و افساد فی‌الارض هستند و کماکان از آزادی ارغوان و اردوان فلاحی، فرزندان نصرالله فلاحی، به‌رغم تبرئه از این اتهامات ممانعت می‌شود.

به گفته یک منبع مطلع به اطلس زندان‌های ایران، در آخرین جلسه بازپرسی در شعبه ۶ دادسرای اوین، اتهامات نصرالله فلاحی و پروین میرآسان محاربه، افساد فی‌الارض، عضویت در گروه‌های غیرقانونی و اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی و اتهامات ارغوان و اردوان فلاحی، عضویت در گروه‌های غیرقانونی و اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی عنوان شده است.

پروین میرآسان و نصرالله فلاحی به‌همراه دخترش ارغوان فلاحی روز ۱۳آبان۱۴۰۱ هم‌زمان با خیزش زن، زندگی، آزادی در محله معالی‌آباد شیراز دستگیر و به بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ منتقل شدند. اردوان فلاحی، فرزند نصرالله فلاحی، چند روز قبل‌تر در اصفهان بازداشت شده بود. به گفته منابع اطلس، همه بازداشت‌شدگان یک ماه در بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ شیراز بوده و سپس به زندان عادل‌آباد منتقل شدند. آن‌ها در تاریخ ۲۳بهمن۱۴۰۱ به بازداشتگاه ۲۰۹ و ۲۴۱ اوین منتقل و در روزهای آخر اسفند۱۴۰۱ به بند عمومی این زندان منتقل شدند.

منبعی که با اطلس گفت‌وگو کرده است، می‌گوید، پروین میرآسان، ۶۷ ساله، ساکن شیراز و دوست خانوادگی خانواده فلاحی است که از بیماری‌های متعدد رنج می‌برد و در راه رفتن نیز مشکل دارد. نصرالله فلاحی و دخترش هنگامی که از اصفهان به شیراز آمده و مهمان پروین میرآسان بودند بازداشت شدند. این منبع مطلع گفت نصرالله فلاحتی ۶۶ ساله است و به بیماری آلزایمر مبتلاست.

به گفته منابع اطلس، اردوان فلاحی متولد ۱۳۷۸ است. او هنگامی که در زندان عادل‌آباد محبوس بود به‌دلیل تجویز زیاد دارو توسط پزشک زندان، دچار مسمومیت دارویی شده و پس از بیهوش شدن به بیمارستان منتقل و نزدیک به یک ماه بستری شده است. ارغوان فلاحی نیز متولد ۱۳۸۰ است. او در کودکی در معرض چند مورد آزار جنسی قرار گرفته و بازجوهای بازداشتگاه اطلاعات شیراز با یادآوری مکرر این اتفاقات، به او گفته‌اند «پدرت نمی‌تواند از تو مراقبت کند». این منبع مطلع گفت، بازجوها با تهدید به تجاوز و ضرب‌وجرح،  او را مجبور به اعتراف کرده‌اند.

پرونده پروین میرآسان، نصرالله فلاحی و ارغوان و اردوان فلاحی در شعبه ششم بازپرسی دادسرای اوین به ریاست مجتبی جابریان در جریان است.