هنگامه شهیدی: به اصرار کلاهبرداران درون قوه قضائیه، امروز به زندان باز می‌گردم

۷ اردیبهشت ۹۹- هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار زندانی امروز به زندان اوین بازگشت. او ساعتی پیش از بازگشت به زندان در پیامی ویدیوئی گفت:« به اصرار کلاهبرداران درون قوه قضائیه امروز به زندان باز می‌گردم».

به گزارش اطلس زندانهای ایران، خانم شهیدی در این ویدیو که از طریق حساب توئیتری او منتشر شده همچنین گفته ‌است:« قبلاً گفته‌بودم که آنها دارند فشار می‌آورند و تهدید می‌کنند و با قضاتی که دستشون در یک کاسه است هماهنگ هستند که من این دوران مرخصی را بیرون از زندان طی نکنم.»

خانم شهیدی که با حکم ۷ سال و ۶ ماه حبس در زندان اوین زندانی است به دنبال شیوع بیماری کرونا ۱۹ اسفندماه ۹۸ به مرخصی اعزام شده بود و امروز به دنبال عدم تمدید مرخصی به زندان بازگشت.

برای مشاهده نمایه خانم شهیدی روی تصویر کلیک کنید

بازداشت و سیر پرونده

خانم شهیدی۱۹ اسفندماه ۹۵ در شهر مشهد بازداشت شد و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و هفتم شهریور ۹۶ با قرار وثیقه از زندان آزاد شد. خانم شهیدی مجدداً در ناریخ ۵ تیرماه ۹۷ بازداشت شد و دو ماه بعد در آبانماه ۹۷ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهاماتی از قبیل «توهین، افترا، اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی» محاکمه و به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس و دو سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها، فعالیت مطبوعاتی و حضور در فضای مجازی محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ هفت سال و نیم از حکم حبس و دو سال محرومیت اجتماعی قابلیت اجرا پیدا کرد. این حکم در  شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران عیناً تأیید شد.

خانم شهیدی پیشتر نیز در سال ۱۳۸۸ بازداشت و روانه زندان شد. او تا سال ۱۳۹۲ در زندان باقی ماند و در تاریخ ۱۵ مهر ۹۲ از زندان آزاد شد.