محرومیت از خدمات درمانی؛ وخامت وضعیت جسمی نسرین جوادی و ناهید تقوی در اوین

۲۴ بهمن ۱۴۰۱- وضعیت سلامتی نسرین جوادی و ناهید تقوی، زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین که هر دو بیش از ۶۰ سال سن دارند، به‌دلیل عدم رسیدگی پزشکی کافی و موثر روبه وخامت گذاشته است.

به گفته یک منبع مطلع به اطلس زندان‌های ایران، ناهید تقوی، شهروند دو تابعیتی ایرانی – آلمانی، به‌رغم داشتن گواهی عدم تحمل کیفر، هم‌چنان بدون دسترسی به خدمات درمانی در زندان اوین محبوس است. خانم تقوی مدتی پیش با پایان یافتن مهلت مرخصی پزشکی‌اش و پیش از تکمیل فرایند درمان مجبور به بازگشت به زندان شد. منابع اطلس می‌گویند، مسئولان زندان توجهی به وضعیت سلامتی او ندارند و از آزادی‌اش ممانعت ممانعت می‌کنند.

همزمان نسرین جوادی، فعال کارگری محبوس در زندان اوین نیز اخیرا مبتلا به آنفولانزای شدیدی شده به‌طوری شب تا صبح را به‌حالت بیهوشی روی تختش گذرانده است. منبعی که با اطلس گفت‌وگو کرده است، می‌گوید، دمای بدن خانم جوادی به‌شدت کاهش پیدا کرده و دچار بی‌اختیاری ادرار و مدفوع شده است. این منبع مطلع می‌گوید، با اعتراض زندانیان نسبت به عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت خانم جوادی، مسئولان زندان او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند؛ اما بعد از دو روز، او را بدون تکمیل فرایند درمان و با همان وضعیت به زندان برگردانده‌اند. به گفته این منبع مطلع، نسرین جوادی دچار ضعف شدید جسمی شده و نیاز به رسیدگی مداوم پزشکی در خارج از زندان دارد.

ناهید تقوی شهروند دو تابعیتی ایرانی – آلمانی است. او مهرماه ۱۳۹۷ در خانه خود در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در این پرونده به اتهام تشکیل و اداره گزوه غیرقانونی به ۱۰ سال زندان محکوم شد.نسرین جوادی (اعظم خضری) نیز از  اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران و عضو هیأت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی (بستا) است. او به‌دلیل فعالیت‌های صنفی در دفاع از حقوق کارگران به پنج سال زندان محکوم شده و از تیرماه ۱۴۰۱ در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان اوین است.