علی‌رضا گلی‌پور، زندانی بیمار، برخلاف نظر پزشک معالج به زندان بازگردانده شد

۲۸ شهریور ۱۳۹۹- علی‌رضا گلی‌پور، زندانی بیمار، به زندان بازگردانده شد. آقای گلی‌پور درحالی روانه زندان شده که دست راستش شکسته و در گچ بود و به دلیل بیماری گوارشی نیاز به انجام عمل جراحی‌داشت. 

به گزارش اطلس زندانهای ایران، آقای گلی‌پور کارمند سابق وزارت ارتباطات و دانشجوی مقطع دکترا در رشته مخابرات است. او با اتهاماتی از قبیل «انتقال اطلاعات محرمانه، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و هواداری از سازمان مجاهدین خلق» بازداشت و به زندان محکوم شد. آقای گلی‌پور از سال ۱۳۹۱ تاکنون زندانی است. او پیشتر هم در سال ۱۳۸۸ برای مدتی زندانی بود.

یک منبع آگاه در مورد انتقال آقای گلی‌پور به زندان به پژوهشگر اطلس گفت: «علی‌رضا گلی‌پور هنگامی که برای تمدید مرخصی به دادسرای اوین رفته بود، با دستور امین وزیری، دادیار ویژه زندانیان سیاسی، بازداشت شد و به زندان اوین انتقال یافت.» آقای گلی‌پور شرایط جسمی مناسبی ندارد و چند متخصص از جمله پزشک معتمد، با حضور وی در محیط‌های شلوغ مخالفت کرده‌اند. آقای گلی‌پور در ایام مرخصی دچار تشنج شده و به همین سبب دست وی شکسته بود. او به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته و در آینده نیز باید برای مداوای نواحی گوارشی، راهی اتاق عمل می‌شد. گفته می‌شود پس از بازداشت، او را به بهداری زندان اوین منتقل کرده‌اند.

بازداشت و سیر پرونده

آقای گلی پور در مهر ۱۳۹۱ با اتهامات مختلفی چون افشای اطلاعات در رابطه با فساد اقتصادی یونسی وزیر اطلاعات، بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی، سرهنگ محرابی رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ، خروج اطلاعات شرکت ارتباطات سیار بین سال ۸۴ و ۸۷ از شرکت زیمنس و انتشار اطلاعات زندانیان سیاسی در سال ۸۸ و ۸۹، توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام، تشوش اذهان عمومی و هواداری از سازمان مجاهدین خلق صورت گرفته است.