جمهوری اسلامی محمدمهدی کرمی و محمد حسینی را اعدام کرد

۱۷ دی ۱۴۰۱- جمهوری اسلامی دو تن دیگر از بازداشت‌شدگان خیزش ۱۴۰۱ را اعدام کرد. صبح روز ۱۷دی۱۴۰۱، محمدمهدی کرمی و محمد حسینی تنها به‌فاصله چهار روز از زمان تایید حکم اعدام آنها در دیوان عالی کشور، اعدام شدند.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی با اعلام این خبر نوشت، حکم اعدام محمد حسینی و محمدمهدی کرمی که در پرونده جان‌باختن یک عضو بسیج در کرج، به اعدام محکوم شده بودند، اجرا شد.

محمدحسین آقاسی، وکیل دادگستری، در پی اجرای حکم اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی، با انتشار توییتی در صفحه کاربری خود اطلاع داد که قوه قضاییه جمهوری اسلامی اجازه آخرین ملاقات با خانواده را به آنها نداده است. این وکیل دادگستری در ادامه توییت خود نوشته است که محمدمهدی کرمی از روز چهارشنبه ۱۴دی۱۴۰۱، در اعتراض به عدم دسترسی به وکیل در اعتصاب غذای خشک بوده است.

محمدمهدی کرمی و محمد حسینی از بازداشت‌شدگان مراسم چهلم حدیث نجفی، یکی از کشته‌شدگان خیزش ۱۴۰۱ بودند. پیش‌تر شعبه یک دادگاه انقلاب کرج به ریاست موسی آصف‌الحسینی، آنها را به اتهام افساد فی‌ الارض به اعدام محکوم کرده بود.

اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، سومین و چهارمین اجرای حکم اعدام شهروندان ایرانی توسط جمهوری اسلامی است که در جریان اعتراضات سراسری پس از کشته شدن ژینا امینی بازداشت شده بودند. پیش‌تر حکم اعدام محسن شکاری در تهران و مجیدرضا رهنورد در مشهد اجرا شده بود.