تشدید فشار بر برادران رمضان‌زاده؛ دستگیری رضا در تهران، تداوم بازداشت سجاد در زندان قوچان

۲۲ دی ۱۴۰۱- رضا رمضان‌زاده، شهروند ساکن تهران و زندانی سیاسی سابق، پس حضور در شعبه سه دادسرای عمومی و انقلاب اوین بازداشت شد. برادر او، سجاد رمضان‌زاده نیز که بیش از سه ماه قبل در تهران بازداشت شده بود، به زندان قوچان منتقل شده است.

به گفته یک منبع مطلع به اطلس زندان‌های ایران، رضا رمضان‌زاده، روز ۱۷دی۱۴۰۱، پس از احضار به شعبه سه دادسرای عمومی و انقلاب اوین (شهید مقدس) و حضور او در این نهاد بازداشت شد. به‌رغم گذشت شش روز از زمان بازداشت این زندانی سیاسی سابق، کماکان از آخرین وضعیت او اطلاعی در دست نیست و مقام‌های دادسرای اوین از پاسخگویی شفاف به خانواده او امتناع می‌کنند. رضا رمضان‌زاده، پیش‌تر نیز در سال ۱۳۹۸ بازداشت و در این پرونده به سه سال زندان محکوم شده بود. او خرداد ۱۴۰۰ پس از گذراندن حدود یک‌ونیم سال زندان به‌صورت مشروط آزاد شد.

رضا رمضان‌زاده درحالی بار دیگر بازداشت شده است که برادر او، سجاد رمضان‌زاده نیز روز ۳۱شهریور در تهران با اعمال ضرب‌وجرح بازداشت شد. منابع اطلس می‌گویند، سجاد رمضان‌زاده پس از بازداشت ابتدا به زندان اوین و سپس به زندان قوچان منتقل شده است. سجاد رمضان‌زاده را می‌توان از اولین بازداشت‌شدگان خیزش ۱۴۰۱ دانست که پس از کشته‌شدن ژینا امینی آغاز شد. او درحالی چهارمین ماه بازداشت خود را سپری می‌کند که کماکان بلاتکلیف در زندان قوچان محبوس است. طی این مدت مراجعه متعدد خانواده او به مقام‌های قضایی استان خراسان رضوی مبنی بر صدور قرار وثیقه و تعیین تکلیف فرزندشان نتیجه‌ای در پی نداشته است.