تداوم سرکوب زنان؛ مهشید زاهدپسند به دو سال زندان محکوم شد

۱۹ دی ۱۴۰۱- مهشید زاهدپسند، شهروند ساکن شهریار و یکی از بازداشت‌شدگان خیزش ۱۴۰۱، همزمان با تداوم بازداشت در زندان قرچک ورامین، به دو سال زندان محکوم شد.

به گفته یک منبع مطلع به اطلس زندان‌های ایران، شعبه دو دادگاه انقلاب شهریار به ریاست قاضی بهرام پناهی، روز ۱۴آذر۱۴۰۱، با تشکیل جلسه دادگاه که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، مهشید زاهدپسند را به اتهام اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی، به دو سال زندان محکوم کرد. این حکم همزمان با تداوم بازداشت مهشید زاهدپسند در زندان قرچک، صادر و در زندان به این شهروند ابلاغ شده است.

به گفته منبعی که با اطلس گفت‌وگو کرده است، مهشید زاهدپسند روز ۲۴آبان در شهرک اندیشه شهریار توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شد. او مدتی پس از بازداشت به زندان زنان قرچک ورامین منتقل شد. خانم زاهدپسند به‌رغم گذشت نزدیک به دو ماه از زمان بازداشت، کماکان در این زندان محبوس است و طی این مدت از داشتن وکیل محروم بوده است.

این دومین حکم صادر شده توسط قاضی بهرام پناهی علیه زنان زندانی در زندان قرچک ورامین است که همزمان با خیزش ۱۴۰۱ بازداشت شده بودند و اطلس امکان راستی‌آزمایی و انتشار آن را یافته است. پیش‌تر مهتاب انصاریان، شهروند ۱۹ ساله ساکن شهریار نیز توسط قاضی پناهی به دو سال زندان محکوم شده بود. منابع اطلس می‌گویند، مهشید زاهدپسند، مهتاب انصاریان و دست‌کم ۱۰ تن از بازداشت‌شدگان خیزش ۱۴۰۱ که همگی در زندان قرچک ورامین محبوس هستند، در دادگاهی مشترک توسط قاضی بهرام پناهی به احکام زندان محکوم شده‌اند.