تداوم بازداشت علی اسداللهی، عضو کانون نویسندگان ایران، در سلول انفرادی

۱۴ آذر ۱۴۰۱-

«علی اسداللهی»، شاعر، نویسنده و عضو کانون نویسندگان ایران، به‌رغم گذشت ۱۵ روز از زمان بازداشت کماکان در سلول انفرادی محبوس است.

به گفته منابع اطلس زندان‌های ایران، ماموران اطلاعات سپاه روز ۳۰آبان۱۴۰۱، علی اسداللهی را در خانه خود بازداشت کردند. ماموران همزمان با بازداشت این نویسنده، اقدام به تفتیش خانه و ضبط لپ‌تاب و تلفن همراه او و همسرش کردند. علی اسدللهی در سومین هفته از بازداشت همچنان تفهیم نشده، از داشتن وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده و کماکان در سلول انفرادی زندانی است.

بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده در «بانک داده اطلس زندان‌های ایران»، سه تن از اعضای کانون نویسندگان ایران به نام‌های «علی اسداللهی»، «علی‌رضا آدینه» و «آتفه چهارمحالیان» که پس از آغاز اعتراضات سراسری در ایران که در پی کشته شدن «مهسا امینی» شروع شد، دستگیر شده‌اند، کماکان در بازداشت هستند. دو تن دیگر از اعضای کانون نویسندگان ایران به نام‌های «آرش گنجی» و «رضا خندان» (مهابادی) نیز که پیش از شهریور۱۴۰۱ بازداشت شده بودند اکنون در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان هستند و «کیوان مهتدی» دیگر عضو این کانون به‌رغم گذشت بیش از هفت ماه از زمان بازداشت کماکان در بازداشت موقت در زندان اوین است.