بهاره هدایت به دلیل اعتراض به شلیک سپاه به هواپیمای اوکراینی، به چهار سال زندان محکوم شد

۴ مرداد ۱۳۹۹- بهاره هدایت، فعال سیاسی و عضو پیشین شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت،به دلیل اعتراض به سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه، به چهار سال و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد. بیشترین مجازات یعنی چهار سال زندان قابل اجرا است.

به گزارش اطلس زندانهای ایران، خانم هدایت در حساب توییتری خود در این مورد نوشته است: «دادگاه مربوط به بازداشتم‌ در ۲۱ بهمن ۹۸، هفته پیش در شعبه ۲۶دادگاه انقلاب برگزار شد و امروز حکم ابلاغ شد: حبس تعزیری: – ۴سال به اتهام اجتماع و تبانی، بابت شرکت در تجمع جلوی دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به انهدام #هواپیمای_اوکراین، – ۸ماه به اتهام تبلیغ علیه نظام، بابت توییت‌ها» او همچنین به مدت دو سال از عضویت در احزاب و گروه‌ها نیز محروم شده و باید سه ماه در یک آسایشگاه سالمندان خدمت کند.

خانم هدایت سال گذشته و در اعتراض به شلیک سپاه به هواپیمای اوکراین در تجمع مقابل دانشگاه امیرکبیر تهران شرکت کرد و به دنبال آن روز  ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ از سوی حراست دانشگاه تهران تلفنی احضار و بازداشت شد.

دادگاه عضو پیشین دفتر تحکیم وحدت هفته پیش در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد و حکم او امروز، شنبه چهارم مرداد ابلاغ شده است.

برای مشاهده نمایه بهاره هدایت روی تصویر کلیک کنید

 

 

بهاره هدایت کیست؟

خانم بهاره هدایت از فعالان پیشین جنبش دانشجوئی ایران است. او عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و فعال حقوق زنان بوده است. او کارشناسی اقتصاد خود را از دانشکده علوم اقتصادی و دارایی تهران گرفت. و پس از آزادی از زندان مجدداً در رشته کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد. وی همچنین برنده جایزه هلمن-همت و جایزه دفاع از حقوق بشر هارالد ادلستام است. بهاره هدایت از مشهورترین چهره‌های جنبش دانشجویی ایران است. او تاکنون ۶ بار بازداشت شده‌است. آخرین بار  پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ بازداشت و  پس از ۷ سال در سال ۱۳۹۵ از زندان آزاد شد.

محکومیت ۱۹ نفر دیگر به دلیل اعتراض به سرنگونی هواپیما

تاکنون ۱۹ نفر دیگر به دلیل اعتراض به شلیک سپاه به هواپیمای مسافربری محکوم شده‌اند. ۲۹ اردیبهشت ماه امسال شورا فکری، فعال مدنی در شهر آمل برای گذراندن حکم ۶ ماه حبس تعزیری به دلیل اعتراض به شلیک سپاه  به هواپیمای مسافربری اوکراینی روانه زندان شد. و ۱۵ نفر دیگر نیز به همین دلیل به حبس و شلاق محکوم شدند. همچنین مصطفی هاشمی‌زاده و امیر محمد شریفی دانشجویان دانشگاه تهران و مسعود حکم‌آبادی، هنرمند تئاتر ساکن مشهد، از دیگر کسانی هستند که تاکنون به دلیل اعتراض به شلیک سپاه به هواپیمای مسافربری محکوم شده‌اند.