سهیل عربی در زندان فشافویه بیهوش شد

۲۰ تیر ۱۳۹۹- سهیل عربی، زندانی عقیدتی زندان فشافویه روز گذشته برای مدتی دچار بیهوشی شده است. ضربان قلب او پس از اینکه به‌هوش آمده بسیار بالا است و دچار سکسکه شده که همچنان ادامه دارد.

به گزارش اطلس زندانهای ایران یک منبع مطلع در این زمینه به پژوهشگر ما گفت: «سهیل  دیروز در زندان فشافویه از حال رفته است و بعد از اینکه به‌ هوش آمده دچار سکسکه شده است. سکسکه او هنوز بند نیامده و ضربان قلبشم هم بالا است. مسئولان زندان نیز هیچ اقدام درمانی در مورد او انجام نداده‌اند.»

آقای عربی به چندین بیماری مبتلا است. او همچنین به بیماری «ترومای بلانت» مبتلا است و یازدهم اردیبهشت امسال تحت عمل جراحی معده و روده قرار گرفت.

برای مشاهده نمایه سهیل عربی روی تصویر کلیک کنید.

بازداشت و محاکمه 

سهیل عربی در سال ۱۳۹۲ از سوی مامورین سپاه بازداشت و در دادگاه کیفری تهران به ریاست قاضی مدیرخراسانی به اتهام «سب النبی» به اعدام محکوم شد. این حکم در ابتدا در شبعه ۴۱ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی علی رازینی تایید شد، اما در مراحل بعد شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور این حکم را نقض کرد. سهیل عربی در نهایت در چند پرونده مختلف به ۱۳ سال و ۶ ماه حبس و تحقیقات مذهبی محکوم شد. 

سهیل عربی کیست؟

سهیل عربی فارغ التحصیل رشته عکاسی است، یک دختر دارد. او پیش‌تر به خاطر مطالبی که در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته بود، به اعدام محکوم شد. حکمی که بعدا نقض و به زندان تبدیل شد. آقای عربی در زندان زبان‌های فرانسوی و انگلیسی را برای زندانیان تدریس می‌کند