یک بیمار مشکوک به کرونا، از زندان اردبیل به بیمارستان منتقل شد

۵ اردیبهشت ۹۹- یک بیمار مشکوک به کرونا از زندان اردبیل به بیمارستان منتقل شد.
به گزارش اطلس زندانهای ایران، شامگاه چهارشنبه ۳ اردیبهشت۱۳۹۹ یک زندانی بند ۱۴ زندان مرکزی اردبیل پس از وخامت اوضاع جسمی به بیمارستان امام خمینی شهر منتقل شده است،این درحالیست که دو روز قبلتر، این زندانی با مشاهده علائم خفیف بیماری کرونا به بهداری زندان منتقل شده و پس از تجویز چند داروی تب‌بر به بند بازگردانده شده بود. پیشتر نیز بندهای ۱و ۶ زندان اردبیل نیز با مشاهده علائم بیماری کرونا در برخی از زندانیان و وخامت تعدادی از آنها به حالت قرنطینه کامل درآمده بود. عباس لسانی زندانی سیاسی ترک و محمدصابر ملک‌رئیسی زندانی سیاسی بلوچ همچنان در این زندان به سر می‌برد.

برای مشاهده نمایه زندان اردبیل روی تصویر کلیک کنید

بحران کرونا در زندان

به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور رئیس قوه قضائیه با صدور بخشنامه‌ای از تمامی مراجع قضائی خواسته که تا حد ممکن از فرستادن افراد جدید به زندان خودداری کنند و از مجازاتهای جایگزین استفاده کنند. او همچنین خواستار اعطاء مرخصی به زندانیانی که مدت محکومیت آنها کمتر از ۵ سال است شده‌است اما این امر هنوز شامل تعداد زیادی زندانیان عادی و سیاسی نشده‌ و خانواده این زندانیان به شدت نگران ابتلاء عزیزان خود به این بیماری خطرناک هستند و با انتشار اخبار مرتبط با شیوع کرونا در اکثر زندانهای ایران نگرانی از وضعیت سلامت زندانیان افزایش یافته است به نحوی که تاکنون در بیش از ۴ زندان از جمله زندان مرکزی تبریز اعتراضات گسترده زندانیان بعلت شیوع کرونا و فرار برخی از زندانیان گزارش شده است.

در زندان اردبیل، مژگان صیامی،رحیم غلامی و یوسف کاری از زندان آزاد و یا به مرخصی فرستاده شده‌اند. اما همچنان عباس لسانی و محمدصابر ملک‌رئیسی با مخالفت مسئولین امنیتی در زندان باقی مانده‌اند.