محکومیت یک زوج بهایی در دادگاه تجدیدنظر؛ سرنوشت کودک هفت ساله آنها چه خواهد شد؟

۲ مرداد ۱۳۹۹- دادگاه تجدیدنظر شیراز ۱۱ شهروند بهایی ساکن شیراز را به ۲۸ سال حبس محکوم کرد. نوید بازماندگان و بهاره قادری از جمله این محکوم‌شدگان هستند. در صورت اجرای حکم، دریا دختر هفت ساله آنها تنها می‌ماند. دریا اخیراً از بیماری سرطان نجات یافته و بیش از دیگر کودکان به مراقبت پدر و مادر نیاز دارد.

به گزارش اطلس زندانهای ایران، براساس این حکم، فرهام ثابت، فرزان معصومی، شهناز ثابت و سهیلا حقیقت هرکدام به دوسال حبس محکوم شده‌اند. همچنین نیلوفر حکیمی به ۵ سال و ۹ ماه حبس، نوید بازماندگان، بهاره قادری، نورا پورمرادیان، سودابه حقیقت، الهه سمیع زاده هر کدام به ۲ سال و ۹ ماه حبس و احسان الله محبوب راه وفا به یک میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

یک منبع آگاه در این مورد به پژوهشگر اطلس گفت:«شهروندان بهایی همواره سرکوب شده‌اند اما صدور حکم زندان به طور همزمان برای نوید بازماندگان و بهاره قادری زندگی فرزند آنها دریا را با خطر و دشواری روبرو می‌کند. دریا مدتها با بیماری سرطان مبارزه کرده است و اخیراً موفق به درمان بیماری خود شود.»

پیشتر در مرحله بدوی شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی محمود ساداتی، نیلوفر حکیمی را به ۸ سال حبس، نوید بازماندگان، بهاره قادری، نورا پورمرادیان، سودابه حقیقت، فرهام ثابت، فرزان معصومی، شهناز ثابت، سهیلا حقیقت و الهه سمیع زاده هر کدام را از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌های مخالف نظام” به ۶ سال حبس و احسان الله محبوب راه وفا را به یک سال سال حبس محکوم کرده بود.

شهروندان بهایی در ایران به دلیل باورهای مذهبی خود همواره تحت سرکوبهای مختلف اجتماعی و امنیتی قرار دارند. حکومت جمهوری اسلامی حق تحصیل و حقوق اقتصادی آنها را نادیده می‌گیرد و تاکنون بسیاری از آنها را بازداشت و زندانی و حتی اعدام کرده است.