مختار ابراهیمی، فعال اتنیکی ترک، به زندان مراغه منتقل شد

۳۱ شهریور ۱۳۹۹- مختار ابراهیمی، فعال اتنیکی ترک ساکن مراغه، دو هفته پس از بازداشت و با پایان مراحل بازجویی به زندان مراغه منتقل شده است. 

به گزارش اطلس زندانهای ایران، این فعال ترک روز پنج شهریور توسط مأموران امنیتی بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفت. این فعال ترک پس از دو هفته بارجویی، هفته گذشته به زندان مراغه منتقل شده است.

یک منبع آگاه به پژوهشگر اطلس زندانهای ایران در مورد آقای ابراهیمی گفت: « دلیل بازداشت آقای ابراهیمی نامعلوم است و مسئولان قضائی توضیحی در این باره نداده‌اند. »

بازداشت سال ۱۳۹۲

این فعال آذربایجانی روز ۲۱ آذر ۹۲  هنگام حضور در مراسمی بر سر مزار خانعلی مطیعی، در روستای قجلو شهرستان میاندوآب توسط نیروی انتظامی بازداشت شد. آقای ابراهیمی بعداً از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به تحمل ۹۱ روز حبس محکوم شد. او  در تاریخ ۱۶ آبان ۹۳ جهت اجرای حکم به زندان مهاباد منتقل و در تاریخ ۱۳ بهمن ماه ۹۳ بعد از اتمام دوره محکومیت از این زندان آزاد شد.

میرزا خانعلی مطیعی در سال ١٣٢۴ در راهپیمایی به منظور پشتیبانی از حکومت ملی آذربایجان توسط نیروهای نظامی حکومت پهلوی کشته شده است و مورد احترام فعالان اتنیکی ترک است و از سوی آنها به عنوان قهرمان یاد می‌شود.