شادمان احمدی، زیر شکنجه در دهگلان کشته شد

۱۸ آذر ۱۴۰۱-

«شادمان احمدی»، شهروند اهل دهگلان در استان کردستان، عصر روز پنج‌شنبه ۱۷آذر۱۴۰۱ پس از بازداشت توسط ماموران امنیتی و انتقال به کلانتری دهگلان بر اثر ضرب‌وجرح و شکنجه کشته شد.

به گزارش کُردپا، روز پنج‌شنبه نیروهای امنیتی به ‍ظن مشارکت شادمان احمدی در اعتراضات ضدحکومتی، بدون حکم قضایی وارد خانه این شهروند شده و او را بازداشت و به کلانتری دهگلان منتقل کردند. چند ساعت پس از بازداشت شادمان احمدی، به خانواده او اطلاع داده شد که او در بازداشتگاه جان خود را از دست داده است.

کُردپا به نقل از خانواده شادمان احمدی نوشته است که او تحت شکنجه در کلانتری دهگلان کشته شده است. نیروهای امنیتی خانواده شادمان احمدی را تحت فشار قرار داده‌اند که پیکر او را شبانه و بدون حضور مردم به خاک بسپارند.

بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده در «بانک داده اطلس زندان‌های ایران»، از ۲۵شهریور۱۴۰۱ و پس از آغاز اعتراضات سراسری که در پی کشته شدن «مهسا امینی» شروع شد، تاکنون دست‌کم ۱۳۱۱ شهروند کُرد در شهرهای مختلف بازداشت و تایید هویت شده‌اند. طی این مدت دست‌کم هفت تن از بازداشت‌شدگان در بازداشتگاه‌های جمهوری اسلامی جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد چهار شهروند به‌ نام‌های «امید حسینی»، «هیمن آمان»، «رامین فاتحی» و «مهسا امینی»، کُرد بوده‌اند.