کمپین برای آزادی وکلاء زندانی

۱۹- فروردین ۹۹- سازمان «اتحاد برای ایران» همراه با  گروه «تریبون آزاد وکلا» کمپینی برای آزادی وکلای زندانی، امیرسالار داوودی، محمد نجفی و نسرین ستوده راه‌اندازی کرده است.

به گزارش اطلس زندانهای ایران،  سازمان «اتحاد برای ایران» همراه با  گروه «تریبون آزاد وکلا» خواستار آزادی فوری وکلای زندانی در ایران از جمله آقای محمد نجفی و همه زندانیان سیاسی است. امیرسالار داووی، محمد نجفی و نسرین ستوده از جمله وکلای زندانی در ایران هستند که به گناه دفاع از موکلان خود زندانی شده‌اند. جمهوری اسلامی ایران باید فورا نقض حقوق انسانی متهمان سیاسی را متوقف کند و با توجه به بحران ایجاد شده توسط بیماری کرونا، همه آنها را بدون قید و شرط آزاد کند. این آزادی باید دائمی باشد و با نقض احکام ناعادلانه و پایان پرونده‌سازی‌های امنیتی صورت گیرد.

«کمپین برای آزادی محمد نجفی» و «کمپین برای آزادی وکلای زندانی» با هدف ایجاد توجه به وضعیت وکلای حقوق‌بشری زندانی در ایران راه‌اندازی شده است. در حالی که خوشبختانه هزاران زندانی غیرسیاسی در روزهای اخیر به مرخصی رفته یا آزاد شده‌اند، متاسفانه بسیاری از زندانیان سیاسی و از جمله وکلای شناخته‌شده‌ای همچون خانم نسرین ستوده و آقای امیرسالار داوودی همچنان در زندان هستند و با توجه به وضعیت بهداشتی زندان‌ها و گسترش هولناک بیماری کرونا، زندگی این افراد در خطر است.

مرخصی موقت آقای محمد نجفی

در روز یازدهم فروردین ۱۳۹۹ و در زمان برگزاری این کمپین، آقای محمد نجفی با سپردن وثیقه به طور موقت از زندان اراک به مرخصی فرستاده شد. البته متاسفانه دو وکیل حقوق‌بشری، خانم نسرین ستوده و آقای امیرسالار داوودی و همچنین ده‌ها زندانی سیاسی دیگر هنوز در زندان هستند.