وزارت اطلاعات می‌گوید جمشید شارمهد، رئیس رادیو تندر را بازداشت کرده است

۱۱ مرداد ۹۹- وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی می‌گوید رئیس رادیو تندر را بازداشت کرده است. رادیو تندر رسانه انجمن پادشاهی ایران است. هویت فرد بازداشت شده از سوی خبرگزاری‌های نزدیک به محافل امنیتی جمشید شارمهد اعلام شده است.

به گزارش اطلس زندانهای ایران، در اطلاعیه وزارت اطلاعات به نحوه بازداشت آقای شارمهد و محل دستگیری او اشاره نشده است. خبرگزاری میزان، ارگان قوه قضائیه جمهوری اسلامی مدعی شده است: «شارمهد در سال ۱۳۸۷ عملیات انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز را طراحی و هدایت کرده است» این خبرگزاری همچنین مدعی است که گروه تندر «در سال‌های اخیر نیز قصد اجرای چند عملیات بزرگ را داشت. منفجر کردن سد سیوند شیراز، انفجار بمب‌های سیانوری در نمایشگاه کتاب تهران و منفجر کردن حرم حضرت امام خمینی (ره) هنگام برگزاری مراسم عمومی از جمله این عملیات بود.»

رادیو تندر رسانه انجمن پادشاهی ایران است که از شهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا منتشر می‌شود. انجمن پادشاهی ایران در وبسایت تندر چنین معرفی شده است :«انجمن پادشاهی ایران یک نهاد سیاسی  است که برای براندازی جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی بوجود آمده است. رهبری این انجمن سری از یازده  نفر تشکیل شده است (انجمن مرکزی). بنیانگذار و چهره سرشناس انجمن پادشاهی دکتر «فرود فولادوند» است که در سه دهه گذشته به صورت آشکار و بی پروا کتاب «قرآن»، که امروز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است، را برای ایرانیان و جهان بازگشایی کرده است.»

این گروه همچنین مخالف رضا پهلوی، فرزند پادشاه پیشین ایران است: «انجمن پادشاهی در تدارک این است که پادشاه ایران از میان بهترین پسر یا بهترین دختر ایران زمین، که شایستگی خود را در مبارزه برای به زیر کشیدن دولت اسلامی نشان داده است با رای مردم برگزیده شود. انجمن پادشاهی بر این باور است که شاهزاده رضا پهلوی (ولیعهد دوران پیش از انقلاب ننگین اسلامی) نه تنها شایستگی هیچ گونه سمت دولتی، مبارزاتی و ملی را ندارد، بلکه فعالیتهای ایشان در سه دهه پیش، تفرقه افکنانه، ناکافی و در نهایت  بر خلاف منافع ایران بوده است.»

این گروه هدف خود را براندازی نظام جمهوری اسلامی به شکل قهرآمیز عنوان کرده است: «انجمن پادشاهی ایران نه در پی راه اندازی رفراندم های بدون پشتوانه ملی و نه در پی برقراری جمهوری های قلابی از نوع آمریکایی آن مانند جمهوری های اسلامی عراق و افغانستان است. ما نه به دنبال نمایشات مخملی هستیم و نه فعالیت ما محدود به دنیای سایبری اینترنت میشود. راه آزادی و سربلندی ایران از روی جنازه ۱۴۰۰ ساله اسلام اهریمنی با گسترش فرهنگ ایرانی میگذرد. انجمنهای پادشاهی در کنار گسترش فرهنگ ایرانی با طراحی پنج مرحله ای «جنبش تندر» تدارک عملی براندازی این رژیم را به صورت قهرآمیز دیده اند و در حال اجرای آن هستند.»

در وبسایت تندر آقای شارمهر مدیر رادیو معرفی شده است: «جمشید شارمهد در سال ۲۰۰۷ میلادی به همراه دوستان خود در لس آنجلس «رادیو تندر» را راه‌اندازی می‌کنند که از طریق  ماهواره، برای آسیا و اروپا، برنامه‌های آموزشی خود را پخش میکند. برنامه‌های این رادیو علاوه بر بخش سیاسی و تاریخی، آموزشهای مبارزاتی را نیز در بر می‌گیرد. مبارزین با تجربه از طریق این رسانه تجربیات با ‌ارزش خود را در اختیار همقطاران خود قرار میدهند. این رادیو در مدت سه ماه نخست خود مورد توجه بخش بزرگی از جوانان مبارز قرار میگیرد و تبدیل به تریبون آزاد آن‌ها با دیدگاه‌های مختلف سیاسی می‌شود.»

وبسایت تندر همچنین مدعی است که پیشتر نیز جمهوری اسلامی تلاش به ترور آقای شارمهر در شهر لس آنجلس گرفته است: «در تاریخ ۲۸ ژولای ۲۰۰۹ مامور اطلاعاتی رژیم اسلامی «محمد رضا صادق‌نیا»، به هنگام تدارک برای ترور جمشید شارمهد در شهر لس آنجلس دستگیر می‌شود.»

 

ناپدید شدن فرود فولادوند

از حدود ۱۵ سال پیش فتح‌الله منوچهری، مشهور به فرود فولادوند رئیس انجمن پادشاهی ایران ناپدید است. ۲۷ دیماه ۱۳۸۵ فرود فولادوند، به همراه دو نفر دیگر به نامهای ناظم اشمیت و الکساندر ولی‌زاده در استان حکاری ترکیه در نزدیکی مرز ایران ناپدید شدند. گفته می‌شود آنها در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در تهران زندانی هستند. ادعاهایی هم وجود دارد که بر مبنای آن‌ها فرود فولادوند مخفی شده است.

فرود فولادوند، بازیگر و کارگردان سینما، فعال سیاسی سلطنت‌طلب ایرانی، مجری و مدیر شبکه‌های تلویزیونی ما تی‌وی و یور تی‌وی بود. وی برنامه‌هایی را در نقد دین اسلام و حکومت جمهوری اسلامی می‌ساخت.

برای مشاهده نمایه فرود فولادوند روی تصویر کلیک کنید

 

ربودن روح‌الله زم

جمهوری اسلامی همواره به دنبال ربودن مخالفان خود بوده است.  یکی از مشهور ترین این مخالفان روح‌الله زم بود. آقای زم در کشور فرانسه روزنامه نگار و پناهنده سیاسی بود، او روز جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸، پس از سفر به کشور عراق ناپدید شد. سه روز بعد، دوشنبه ۲۲ مهرماه ۱۳۹۸ سپاه پاسداران انقلاب  اعلام کرد که او را  «به داخل کشور هدایت و بازداشت» کرده است. زم  در مقابل دوربین تلویزیون از اقدامات خود اعلام پشیمانی کرد. تلویزیون ایران متهم است که در همکاری با نهادهای امنیتی مصاحبه‌های اجباری مخالفان سیاسی جمهوری اسلامی را تهیه و پخش می‌کند. مصاحبه و اعلام پشیمانی آقای زم نیز در همین چارچوب قابل تفسیر است.

برای مشاهده پرونده روح‌الله زم روی تصویر کلیک کنید