نصرالله لشنی،فعال سیاسی، بازداشت شد

۱۹ خرداد ۹۹- نصرالله لشنی فعال سیاسی ملی – مذهبی بازداشت شد.

به گزارش اطلس زندانهای ایران، این فعال سیاسی که از حدود نه ماه پیش در کردستان عراق زندگی می‌کرد، چند روز پیش ناپدید شده بود. یک منبع آگاه به پژوهشگر اطلس در این مورد گفت: «آقای لشنی جمعه هفته قبل تصمیم داشته از عراق به ترکیه برود. اما به ترکیه نرسید و برای چند روز ناپدید بود. بعداً اما مشخص شد که مرزبانی ترکیه او را بازداشت و در خاک ایران رها کرده است. او امشب از بازداشتگاه اطلاعات ارومیه با خانواده‌اش تماس گرفته و از بازداشت خود خبر داده است.»

برای مشاهده نمایه آقای لشنی روی تصویر کلیک کنید

نصرالله لشنی پیشتر در  خرداد ۱۳۹۲ نیز بازداشت و پس از دو ماه حبس انفرادی با قرار وثیقه از زندان آزاد شد. او اردیبهشت سال ۱۳۹۳ از سوی قاضی صلواتی به ۶ سال حبس و ۲ سال منع از عضویت در احزاب، گروهها و دستجات سیاسی یا اجتماعی و فعالیتهای مطبوعاتی و رسانه ای محکوم شد.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در حکم صادره وی را «عضو فعال گروهک التقاطی و برانداز ملی – مذهبی» خوانده و به ۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد. قاضی پرونده همچنین مقالات این فعال سیاسی را مصداق «تبلیغ علیه نظام» دانسته و وی را به این اتهام به یکسال حبس دیگر محکوم کرد. صلواتی همچنین به عنوان مجازات تکمیلی، ۲ سال محرومیت از فعالیت های سیاسی و مطبوعاتی به حکم او افزود.

پرونده این فعال سیاسی سپس به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر ارجاع و حکم او عیناً تأیید شد. نصرالله لشنی در تاریخ ۴ خرداد ۱۳۹۵ برای تحمل ۶ سال حبس تعزیری روانه زندان اوین شد و  تا سال ۱۳۹۸ در زندان اوین زندانی بود. او در سال ۱۳۹۸ به کردستان عراق پناهنده شد  و از آن زمان در سلیمانیه عراق زندگی می‌کرد.