مهدی دادگر؛ یک بازداشت، دو پرونده، محکوم به بیش از شش سال زندان

۴ بهمن ۱۴۰۱- مهدی دادگر، شهروند ساکن هیدج در استان زنجان و یکی بازداشت‌شدگان خیزش ۱۴۰۱، در دو پرونده جداگانه مجموعا به شش سال و دو ماه زندان محکوم شد.

به گفته یک منبع مطلع به اطلس زندان‌های ایران، شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو ابهر به ریاست قاضی محمدی، مهدی دادگر را به اتهام اهانت به مقدسات به سه سال زندان و به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به ۱۵ ماه و ۱۶ روز زندان محکوم کرد. جلسه رسیدگی به اتهامات آقای دادگر روز ۱۲دی۱۴۰۱ برگزار شده بود. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی سه سال از این حکم قابل‌اجرا خواهد بود.

دی‌ماه سال جاری نیز مهدی دادگر در پرونده دیگری در ارتباط با خیزش ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو ابهر به اتهام اهانت به بنیانگذار و رهبر جمهوری اسلامی به ۱۵ ماه و بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به هشت ماه زندان محکوم شده بود.

مهدی دادگر، شهروند ساکن هیدج در استان زنجان است. او روز ۳۱شهریور همزمان با اعتراضات ضدحکومتی که در پی کشته‌شدن ژینا امینی آغاز شد، به همراه خواهرش، سمانه دادگر، بازداشت و به زندان ابهر منتقل شد. او در دوران بازجویی به‌شدت مورد ضرب‌وجرح بازجویان قرار گرفت. این شهروند نهایتا روز ۱۷مهر با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.