خیزش ۱۴۰۱؛ پگاه سادات فخرایی به پنج سال زندان محکوم شد

۱۳ دی ۱۴۰۱- «پگاه سادات فخرایی»، شهروند ساکن تهران و یکی از بازداشت‌شدگان خیزش سراسری ۱۴۰۱، به پنج سال زندان، دو سال تبعید و محرومیت‌های اجتماعی محکوم شد.

به گفته یک منبع مطلع به «اطلس زندان‌های ایران»، پگاه سادات فخرایی، روز ۲۲مهر۱۴۰۱ همزمان با اعتراضات ضدحکومتی در تهران، توسط ماموران لباس شخصی در نزدیکی خانه پدرش با ضرب‌وجرح شدید بازداشت شد. ماموران این شهروند را ابتدا به آگاهی شاپور تهران و سپس به دادسرای اوین منتقل کردند. پگاه سادات فخرایی، پس از طی مراحل بازجویی به زندان قرچک ورامین منتقل شد. او طی مدت بازداشت چند بار برای بازجویی به زندان اوین منتقل و مجموعا ۱۵ روز را در این زندان سپری کرد. پگاه سادات فخرایی پس از تحمل ۴۸ روز بازداشت، روز ۹آذر با تودیع قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی از زندان قرچک آزاد شد.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «ایمان افشاری»، پگاه سادات فخرایی را همزمان با تداوم حبس در زندان قرچک ورامین به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی»، به پنج سال زندان محکوم کرد. دادگاه همچنین این شهروند را به‌عنوان مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور، دو سال اقامت اجباری خارج از تهران، منع رانندگی تا دو سال و مصادره تلفن همراه او و اتومبیل پدرش محکوم کرد. حکم صادر شده علیه پگاه سادات فخرایی در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شده است.

پگاه سادات فخرایی، شهروند ۳۳ ساله ساکن تهران است. به گفته منابع اطلس، مصادیق اتهام منجر به محکومیت او فیلم‌برداری از بازداشت شهروندان توسط ماموران امنیتی و انتظامی است.