علی عزیزی برای محاکمه به دادگاه کیفری تبریز احضار شد

۲۰ شهریور ۹۹- علی عزیزی، فعال اتنیکی ترک برای رسیدگی به بخش دوم پرونده‌اش به دادگاه کیفری تبریز احضار شد. به بخش اول این پرونده ۲۴ شهریورماه در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز رسیدگی می شود.

به گزارش اطلس زندانهای ایران، علی عزیزی فعال ترک ساکن ارومیه، از طریق سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه به دادگاه احضار شده‌است. آقای عزیزی باید ساعت ۱۱:۰۰ روز ۳۰ مهرماه ۱۳۹۹ در شعبه ۱۰۷ دادگاه کیفری دو شهرستان تبریز جهت ارائه دفاعیات نسبت به اتهام «نشر اکاذیب در فضای مجازی» حاضر گردد.

آقای عزیزی همچنین در خصوص دو اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «عضویت در گروه غیر قانونی گاماج» روز ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز محاکمه خواهد شد.

این فعال اتنیکی ترک در تاریخ ۱۹ تیر، پس از حضور در شعبه ۱۶ بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب تبریز جهت ارائه آخرین دفاع از دو اتهام قبلی با اتهام جدید نشر اکاذیب در فضای مجازی مواجه شده و بازپرس پرونده همچنین میزان مبلغ وثیقه را از ۵۰۰ میلیون تومان به ۶۵۰ میلیون تومان افزایش داد.

برای مشاهده نمایه علی عزیزی روی تصویر کلیک کنید

 

 

بازداشت 

آقای عزیزی ۴ اسفند ۱۳۹۸ توسط مامورین امنیتی در خصوص پرونده ای دیگر به اتهام «تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه غیرقانونی گاماج» در منزل پدری خود در شهرستان اورمیه بازداشت شده بود. این زندانی ترک، در تاریخ  ۷ اسفند ۱۳۹۸ در تماس کوتاهی با خانواده‌اش از انتقال خود به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز خبر داده‌بود. آقای عزیزی نهایتاً ۱۲ اسفندماه از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان تبریز منتقل شد و در تماس تلفنی با خانواده‌اش خبر داد که در ۴۸ ساعت اولیه دستگیری در بازداشتگاه اطلاعات ارومیه مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته و علی رغم تقاضای اعزام به مرکز درمانی،  تحت مداوا و معاینه قرار نگرفته است. این زندانی ترک نهایتاً پس از شیوع بیماری کرونا، ۶ فروردین۱۳۹۹ پس از تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی توانست بطور موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد گردد.

بازداشت در جریان اعتراضات آبان

آقای عزیزی در جریان اعتراضات آبانماه سال گذشته بازداشت و سپس با قرار وثیقه آزاد شده بود. شعبه ۱۰۱دادگاه کیفری دو مجتمع شهید بهشتی شهر ارومیه به ریاست دادرس حمید گلی نژاد ، ۱۷ اسفند ۹۸ طی حکمی علی عزیزی و پنج فعال دیگر ترک به نامهای کیوان پاشایی، امین زارع،سالار طاهر افشار، الیار حسین زاده، یاسین حسن پور را با اتهام « اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات واعتراضات غیرقانونی و بستن خیابان » به استناد ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵،به پرداخت ۱۵میلیون ریال جزای نقدی جایگزین ۸ماه حبس تعزیری و تحمل ۲۰ ضربه شلاق تعزیری در محل مسقف و غیر ملاء عام با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم نموده بود. حکم صادره برای سالار طاهر افشار،کیوان پاشایی و امین زارع به مدت ۳ سال تعلیق شده است.

علی عزیزی بعلت بازداشت در بند امنیتی زندان مرکزی تبریز در زمان دادگاه، نتوانسته بود در جلسه محاکمه حاضر شود و با تقاضای واخواهی وی جلسه محاکمه این فعال آذربایجانی مجددا برگزار خواهد گردید.