صدور قرار وثیقه ۱ میلیارد تومانی برای علی عزیزی و سجاد شهیری

 ۱۳ اسفند ۹۸- شعبه ۱۶ بازپرسی عمومی و انقلاب شهرستان تبریز برای آزادی دو زندانی اتنیکی ترک، علی عزیزی و سجاد شهیری، هر کدام یک میلیارد تومان قرار وثیقه تعیین کرده است.

به گزارش اطلس زندانهای ایران، سجاد شهیری و علی عزیزی فعالین اتنیکی ترک ساکن شهرهای نقده و ارومیه آذربایجان غربی طی تماسهای جداگانه ای که دیروز ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ با خانواده‌هایشان  داشته‌اند از انتقالشان به قرنطینه زندان تبریز و صدور قرار وثیقه خبر داده‌اند.

این دو زندانی همچنین گفته‌اند که در دوران بازداشت دست به اعتصاب غذا زده‌بودند. آقای شهیری  از روز ۷ اسفند به مدت ۵ روز و آقای عزیزی از روز ۱۰ اسفند به مدت ۲ روز در اعتصاب غذا بوده‌ و پس از انتقال به زندان تبریز، به اعتصاب غذایشان پایان داده‌اند.

خانواده آقایان شهیری و عزیزی طی مراجعه به شعبه ۱۶ بازپرسی عمومی و انقلاب شهرستان تبریز به ریاست آقای موسوی مطلع گردیده‌اند که برای فرزندانشان قرار سنگین یک میلیارد تومانی صادر شده است.

این فعالین اتهامات تفهیم شده علیه خود را « تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه غیر قانونی گاماج»  عنوان کرده‌اند. و ادله اتهامی نیز ارتباط با آقای عباس لسانی عنوان شده است . لازم به ذکر است که آقای لسانی از اتهام تشکیل گروه گاماج در دادگاه اردبیل تبرئه گردیده است.

آقای عزیزی همچنین اعلام نموده در ۴۸ ساعت اولیه دستگیری در بازداشتگاه اطلاعات شهرستان ارومیه مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته و علی رغم تقاضای وی تحت مداوا و معاینه قرار نگرفته است.

پیشتر طی درز کردن تصویر نیابت قضایی دستور بازداشت سجاد شهیری فعال ترک مشخص شده‌بود که وی پس از بازداشت در روز پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ در شهرستان نقده(سولدوز) به بازداشتگاه اطلاعات شهرستان تبریز منتقل شده است و آقای عزیزی نیز طی تماسی در روز ۷ اسفند اطلاع داده بود که پس از ۴۸ ساعت بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات ارومیه به بازداشتگاه اطلاعات تبریز منتقل شده است.