اعزام سهیل عربی به بیمارستان، «تا زندان بدهی‌اش را ندهد معالجه نمی‌کنیم»

۲۹ اسفند ۹۸- سهیل عربی، امروز پس از وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان امام خمینی منتقل شده است. اما پس از اقدامات اولیه تشخیصی، مسئولین بیمارستان به دلیل «بدهی زندان» از معالجه او خودداری کرده‌اند.

به گزارش اطلس زندان‌های ایران، سهیل عربی زندانی سیاسی زندان فشافویه از ۲۶ اسفند در اعتصاب غذا است. یک منبع آگاه به پژوهشگر اطلس گفت: «سهیل علاوه بر ضعف ناشی از اعتصاب غذا، به بیماری هیدروسل (جمع شدگی آب در بیضه) مبتلا است و باید به فوریت بستری و تحت عمل جراحی قرار گیرد. اما امروز پس از انجام سونوگرافی و اقدامات اولیه مسئولین بیمارستان از معالجه او خودداری کرده و گفته اند:« به رئیس زندان بگوئید اول بدهی‌شان را بدهند و سپس مریض بفرستند.» و نهایتاً بدون انجام هیچ اقدام درمانی سهیل را به زندان بازگردانده‌اند.

برای مشاهده نمایه آقای عربی روی تصویر کلیک کنید

اعتصاب غذا در زندان فشافویه

پس از شیوع بیماری کرونا در زندان فشافویه که باعث مرگ سه زندانی شد، شماری از زندانیان سیاسی این زندان، دست به اعتصاب غذا جمعی زدند. مطالبه این زندانیان، آزادی و یا اعطاء مرخصی به زندانیان بوده‌است. سهیل عربی یکی از این زندانیان است. اطلس مطلع شده‌است که مسئولان زندان برخی از زندانیان را متقاعد کرده اند که به اعتصاب غذای خود پایان دهند اما سهیل عربی اعتصاب خود را نشکسته‌است. یک منبع آگاه به پژوهشگر اطلس گفت: «مسئولین زندان و همینطور مسئولین اطلاعات از سهیل خواسته اند که به اعتصاب خود پایان دهد اما او با رد این درخواستها گفته‌است که همچنان تا تحقق مطالبات خود به در اعتصاب غذا خواهد ماند.»