سهیل عربی به یکسال و هشت‌ماه حبس تعزیری دیگر محکوم شد

۱۶ اسفند ۹۸- سهیل عربی زندانی سیاسی زندان فشافویه در یک پرونده جدید به اتهام تخریب اموال عمومی به یک سال و هشت ماه حبس تعزیری دیگر محکوم شده‌است.

به گزارش اطلس زندانهای ایران، این حکم در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده صادر شده و مستند آن شکسته شدن یک دستگاه تلویزیون در جریان حمله دو نفر از زندانیان خطرناک به آقای عربی در زندان بوده‌است.

یک منبع آگاه به پژوهشگر اطلس گفت:« آقای عربی بر خلاف قانون تفکیک جرائم، در یک اتاق دربسته با دو زندانی خطرناک به نامهای محمدرضا خلیل‌زاده معروف به محمد رشید و حمیدرضا شجاع‌زاده معروف به حمید خروس، زندانی بوده‌است. این دو زندانی قصد جان سهیل عربی را داشتند و در جریان درگیری، تلویزیون اتاق زندان شکسته شده و همین امر مستند قاضی برای صدور این حکم قرار گرفته‌است. این دو زندانی خطرناک بعداً در همین زندان علیرضا شیرمحمدی، زندانی سیاسی متهم به توهین به مقدسات را به قتل رساندند.»

 

برای مشاهده نمایه آقای اعرابی روی تصویر کلیک کنید

بازداشت و محاکمه

سهیل عربی در سال ۱۳۹۲ از سوی مامورین سپاه بازداشت و در دادگاه کیفری تهران به ریاست قاضی مدیرخراسانی به اتهام «سب النبی» به اعدام محکوم شد. این حکم در ابتدا در شبعه ۴۱ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی علی رازینی تایید شد، اما در مراحل بعد شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور این حکم را نقض کرد. سهیل عربی در نهایت در چند پرونده مختلف به ۱۳ سال و ۶ ماه حبس و تحقیقات مذهبی محکوم شد.