سهیل عربی پس از انجام عمل جراحی به زندان فشافویه بازگردانده شد

۱۱ اردیبهشت ۹۹- سهیل عربی پس از پایان بازجوئی‌ها به بیمارستان منتقل و مورد جراحی روده و معده قرار گرفته و دوباره به زندان فشافویه منتقل شد.

به گزارش اطلس زندانهای ایران سهیل عربی پس از چند روز بازداشت در بازداشتگاه ۱الف سپاه، به بیمارستان منتقل و مورد جراحی روده و معده قرار گرفت و دوباره به زندان فشافویه بازگردانده شد. یک منبع آگاه در این مورد به اطلس زندانهای ایران گفت: «سهیل به بازداشتگاه یک الف قرارگاه ثارالله سپاه در تهران منتقل شد. او چند جلسه در آنجا  بازجویی شد و پس از چند روز به دلیل چسبندگی معده و خونریزی روده به بیمارستان منتقل و در آنجا تحت عمل جراحی قرار گرفت و ظهر دیروز بدون طی دوره درمان به زندان منتقل شد. به سهیل گفته‌اند تشخیص کارشناس پرونده است که تا اطلاع ثانوی دور از جمع، بدون تلفن و در انفرادی باشد»

برای مشاهده نمایه آقای عربی روی تصویر کلیک کنید

بازداشت و محاکمه

سهیل عربی در سال ۱۳۹۲ از سوی مامورین سپاه بازداشت و در دادگاه کیفری تهران به ریاست قاضی مدیرخراسانی به اتهام «سب النبی» به اعدام محکوم شد. این حکم در ابتدا در شبعه ۴۱ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی علی رازینی تایید شد، اما در مراحل بعد شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور این حکم را نقض کرد. سهیل عربی در نهایت در چند پرونده مختلف به ۱۳ سال و ۶ ماه حبس و تحقیقات مذهبی محکوم شد.