سهیل حق‌دوست آزاد شد

سهیل حق‌دوست به قید وثیقه از بازداشتگاه اطلاعات ساری آزاد شد. به گفته یک منبع مطلع به اطلس زندان‌های ایران آقای حق‌دوست که در ۳ مرداد ۹۶ بازداشت شده بود، در ۷ مرداد ۹۶ به قید وثیقه آزاد شده است.

سهیل حق‌دوست پیش‌تر نیز در رابطه با پلمب گسترده مغازه‌های شهروندان بهایی به همراه بهنام میرزایی، نیما نوع‌خواه، آرشام گل‌پور و شهروز زمانی دستگیر شده بود. این افراد که در روز ارتباط مردمی با مسئولین، برای پی‌گیری بازگشایی مغازه‌ها به استانداری مازندران رفته بودند، به دست نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند. بر پایه یک گزارش یکی از مامورین امنیتی فریاد زده است که «این افراد از اسرائیل دستور می‌گیرند. این‌جا آمده‌اند که تجمع و شورش کنند و بانک‌ها را به آتش بکشند.» آن‌ها ۹ روز بعد به قید وثیقه آزاد شدند. در پاییز ۱۳۹۵ ادارات دولتی استان مازندران، به ویژه در شهرهای قائم‌شهر و ساری، محل کسب بهایی‌ها را به خاطر تعطیلی در اعیاد مذهبی این آیین پلمب کرده بودند.

 

سهیل حق‌دوست

برای مطالعه نمایه‌ها روی تصاویر کلیک کنید

 

بر پایه گزارشی که هرانا در آن زمان منتشر کرد، دامنه تعطیلی‌ها در عرض چند هفته گسترده شده و به بیش از ۱۰۰ واحد صنفی رسیده است. این در حالی است که مطابق با ماده ۲۸ قانون نظام صنفی کشور مصوب ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ هر واحد صنفی مجاز است سالانه به مدت ۱۵ روز در روزهای کاری تعطیل باشد.

 

 

 

اطلس زندان‌های ایران بر پایه اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده تاکید دارد که هر چند شهروندان بهایی در سراسر ایران مورد آزار و اذیت قرار گرفته و حقوق ایشان به طور سیستماتیک نقض می‌شود، اما اهتمام افراد و نهادهای امنیتی قضایی در مازندران در نقض حقوق این شهروندان و لطمه به کرامت انسانی ایشان، موقعیت این استان را نسبت به بسیاری از دیگر مناطق ایران متمایز کرده است.