سهند نورمحمدزاده از زندان: بازجو «عین دیکته گفت و من نوشتم»

۱۸ آذر ۱۴۰۱-

سهند نورمحمدزاده، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، با انتشار فایل صوتی از زندان تهران بزرگ، درباره نحوه بازداشت، بازجویی و آن‌چه تاکنون بر او گذشته توضیح داده است.

سهند نورمحمدزاده در این فایل صوتی که در وب‌سایت «ایران‌وایر» منتشر شده است، تاکید می‌کند هیچ‌کدام از مصادیق اتهامات منتسب شده به او را انجام نداده و تحت فشار بازجو و قاضی کشیک وادار به اعتراف اجباری و امضا کردن برگه‌هایی شده که هیچ‌کدام از آن‌ها را نخوانده بوده است.

او می‌گوید از لحظه بازداشت به او گفته شده است که اعدامت می‌کنیم. سهند نورمحمدزاده در اولین روزهای بازجویی، وقتی از بازجو خواسته با مادرش تماس بگیرد، به او به دروغ گفته‌اند حال مادرش خراب بوده و سکته کرده است: «بازجو گفت این‌هایی را که می‌گویم، بنویس تا اجازه بدهم زنگ بزنی. عین دیکته گفت و من نوشتم. گفت بنویس من صدا کردم و افراد آمدند نرده‌ را کندند و جابه‌جا کردند، در حالی‌ که در همان فیلم مشخص است که من طرف آن‌ها نیستم و سمت دیگرم. اما چون فکر می‌کردم حال مادرم وخیم است و سکته کرده است، همه را نوشتم.» 

سهند نورمحمدزاده، ۲۶ ساله و ساکن تهران است. او روز ۱۲مهر۱۴۰۱ همزمان با اعتراضات ضدحکومتی در بزرگراه اشرفی اصفهانی تهران بازداشت شد. روز ۱۲آذر وکیل تسخیری او از ابلاغ حکم اعدام با اتهام «محاربه» برای او خبر داد.

فایل کامل صوتی سهند نورمحمدزاده ده دقیقه و ۴۷ ثانیه است که در وسایت ایران‌وایر قابل دسترسی است.