روئین عطوفت، فعال سیاسی، از زندان اوین آزاد شد

۶ اردیبهشت ۹۹- روئین عطوفت، فعال سیاسی و از نزدیکان خانواده دکتر علی شریعتی، از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش اطلس زندانهای ایران، خانم رقیه زارع، همسر آقای عطوفت با اعلام این خبر در کانال تلگرامی «روئین» نوشته‌است:«بعد از سپری شدن ۱۳ ماه از سومین مرخصی روئین، بالاخره به علت کنترل کرونا چهارمین مرخصی در ۲۵ اسفند ۹۸ در طی ۵ سال گذشته شامل روئین گردید. خوشبختانه با دو بار تمدید پی در پی مرخصی اخیر ، نهایتاً در ۳۰ فروردین ۹۹ با تماس از اوین گفته شد که حکم آزادی روئین ابلاغ شده است.»

برای مشاهده نمایه آقای عطوفت روی تصویر کلیک کنید

بازداشت

آقای عطوفت از نزدیکان خانواده دکتر علی شریعتی و توزیع‌کننده آثار او در موسسه چاپخش بوده است. آقای عطوفت همچنین گروه فرهنگی رنگین کمان را نیز تأسیس و اداره می‌کرده‌است.  در تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه ۹۱ ماموران امنیتی و اطلاعاتی با ورود ناگهانی به جلسه سخنرانی که در منزل آقای رویین عطوفت در حال برگزاری بود؛ تمام حاضران در جلسه را مورد بازجویی قرار داده و نهایتا آقای رویین عطوفت را بازداشت کردند. او ۱۵ تیرماه سال بعد با قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

سیر پرونده

در تاریخ ۸ تیرماه ۹۳ پی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام «تاسیس گروهک غیرقانونی و ضدامنیتی موسوم به شورای رنگین کمان در راستای همکاری با گروهک غیر قانونی ملی-مذهبی‌ها و همچنین فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق صدور و امضای بیانیه‌های ضد امنیتی» محاکمه و به ۱۱ سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت اجتماعی محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر توسط قضات شعبه ۵۴ آقایان بابایی و پورعرب به ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دستجات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه ها و مطبوعات کاهش پیدا کرد و ۵ بهمن‌ماه ۹۳ برای اجرای حکم به بند ۸ زندان اوین منتقل شد. اما پس از پذیرش درخواست اعاده دادرسی در شعبه ۳۷ دیوان عالی کشور آقای عطوفت در تاریخ ۱۹ خرداد ۹۵ از زندان با قید وثیقه آزاد شد. یکسال بعد در تاریخ ۱۶ مرداد ۹۶ پس از کاهش حکم زندانش به ۵ سال، برای تحمل ادامه کیفر به زندان اوین منتقل شد. آقای عطوفت نهایتاً در بهار امسال ابتدا به مرخصی آمد و سپس از زندان آزاد شد.