رضا محمدحسینی و آرشام رضایی به قرنطینه بیماران کرونایی منتقل شدند

۷ مهر ۱۴۰۰ – رضا محمدحسینی و آرشام رضایی، زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر، به دلیل ابتلا به ویروس کووید۱۹ به قرنطینه بیماران کرونایی منتقل شدند.

به گفته منابع آگاه به اطلس زندا‌ن‌های ایران، علاوه بر این دو زندانی، افرادی دیگر نیز به کرونا مبتلا شده‌اند. برخی از زندانیان برآورد کرده‌اند که ده‌ها نفر در بند ۴ و چند بند دیگر به کرونا مبتلا هستند.

بی‌‌تدبیری سازمان زندان‌ها در پاندمی کرونا

زندانیان در زندان رجایی‌شهر از حق دسترسی رایگان به اقلام بهداشتی محرومند. بسیاری از زندانیان نیز توانایی مالی برای فراهم کردن نیازهای بهداشتی و اقلام پیشگیری‌کننده از ابتلا به ویروس را ندارد. از سوی دیگر سازمان زندان‌های ایران برنامه تاثیرگذاری برای مقابله با این ویروس اعمال نکرده‌ است. مجموعه این بی‌تدبیری‌ها باعث می‌شود در دوران این پاندمی زندانیان نیز مورد هدف این ویروس قرار گیرند.

تزریق واکس به زندانیان گوهردشت

به گفته منابع آگاه اطلس، اخیرا به اکثر از زندانیان واکسن ایرانی برکت و چینی سینوفارم تزریق شده است. تعدادی از زندانیان زندان رجایی‌شهر از دریافت واکسن خودداری کرده‌اند. واکسن برکت فاقد تاییدیه سازمان بهداشت جهانی است و اطلاعات دقیقی از آن در دست نیست.

آخرین وضعیت دو زندانی

این دو زندانی در حال تحمل دوران محکومیت خود هستند. آقایان رضایی و محمد حسینی پیش از انتقال به قرنطینه، در سالن ۱۰ بند ۴ زندان رجایی‌شهر نگه‌داری می‌شدند.