رضا عچرش،زندانی عرب،به رغم بیماری به زندان بازگردانده شد

۱۵ اردیبهشت ۹۹- رضا عچرش روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، هنگام مراجعه به شعبه ۸ دادگاه انقلاب اهواز جهت تکمیل مدارک پزشکى و تمدید مرخصى بطور ناگهان بازداشت و به زندان مرکزى یا زندان شیبان بازگردانده شد.

به گزارش اطلس زندانهای ایران، رضا عچرش، متولد ۱۳۶۴،فرزند سعید، از اهالى شهر سوسنگرد،در مردادماه ۱۳۹۵ توسط نیروهای اداره اطلاعات سپاه اهواز بازداشت شده بود، این فعال عرب در شعبه دو دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی زارع به اتهام «جاسوسی، همکاری با گروههای مخالف نظام» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۱ سال حبس که قسمتی از آن به تعلیق درآمده است محکوم شد.

به گفته یک منبع آگاه «رضا عچرش چندین ماه در بازداشتگاه تحت شدیدترین شکنجه روحى و جسمى قرار گرفته بود، بطورى که در اثر فشار شکنجه در دو ناحیه بدنش فتق ایجاد شده بود و قسمتى از روده اش و یکى از چشمانش آسیب دیده است.»

رضا عچرش ۶ اسفند ۹۸ با پیگیری خانواده‌اش و با تودیع وثیقه ۱۰ میلیارد ریال موفق شد مرخصى استعلاجى بگیرد. به گفته یک منبع آگاه « در روزهاى مرخصى رضا عچرش، دو عمل فتق و بریدن قسمتى از روده اش به دلیلی آسیبهای پدید آمده در اثر شکنجه روی این زندانی سیاسی انجام شده است و او  نیاز به یک عمل دیگرى براى یکى از چشم هاى آسیب دیده اش دارد اما با تمدید مرخصى موافقت نشده و او را به زندان منتقل کردند.»