دو زندانی در زندان فشافویه به دلیل کرونا جان باختند

۱۲ مرداد ۹۹- دو زندانی در زندان تهران بزرگ به دلیل کرونا جان باختند. این زندانیان در تیپ پنج و تیپ یک زندانی بوده‌اند.

به گزارش اطلس زندان‌های ایران، این زندانیان در تیپ‌های یک و پنج نگهداری می‌شدند. همچنین تعداد دیگری از زندانیان نیز مشکوک به ابتلاء به این بیماری هستند که در ساختمان فرهنگی تیپ پنج قرنطینه هستند. یک منبع آگاه به پژوهشگر اطلس زندان‌های ایران در این مورد گفت:

« حدود یک هفته پیش دو زندانی به دلیل ابتلاء به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند. دلیل شیوع این بیماری در زندان سهل‌انگاری مسئولان زندان است. ورودی‌های جدید به زندان به جای اینکه دو هفته در قرنطینه باقی بمانند به سرعت وارد بند شده‌اند و با خود ویروس کرونا را وارد زندان کرده‌اند.»

اسفند سال گذشته نیز سه تن از زندانیان با اتهامات غیرسیاسی بر اثر ابتلا به کرونا در زندان تهران بزرگ جان خود را از دست دادند. و به دنبال آن زندانیان سیاسی این زندان دست به اعتصاب غذا زدند.

بیشتر بخوانید:

برای مشاهده نمایه زندان فشافویه روی تصویر کلیک کنید

کرونا در زندان‌های ایران
به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه با صدور بخشنامه‌ای از تمامی مراجع قضائی خواسته که تا حد ممکن از فرستادن افراد جدید به زندان خودداری کنند و از مجازاتهای جایگزین استفاده کنند. همچنین تعداد زیادی از زندانیان به مرخصی اعزام شدند اما بعداً بسیاری از آنها به زندان بازگشتند. و با ورود زندانیان جدید این بیماری در بسیاری از زندانها شیوع پیدا کرد. از جمله نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی و ۱۱ زندانی دیگر در زندان زنجان به کرونا مبتلا شدند.