دومین اعدام بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری؛ مجیدرضا رهنورد اعدام شد

۲۱ آذر ۱۴۰۱-

مجیدرضا رهنورد، شهروند اهل مشهد که در جریان اعتراضات سراسری پس از کشته‌شدن «مهسا امینی»، در این شهر بازداشت شده بود، اعدام شد.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی با اعلام این خبر نوشت که اعدام مجیدرضا رهنورد در ملاعام انجام شده است. بر پایه گزارشی که میزان منتشر کرده است، مجیدرضا رهنورد روز ۲۸آبان۱۴۰۱، بازداشت شد، یک هفته بعد در روز ۳آذر کیفرخواست پرونده او توسط «محمدحسین درودی آماده شد، روز ۸آذر اولین جلسه رسیدگی به اتهامات این شهروند برگزار و به اتهام «محاربه» به اعدام محکوم شد و مجیدرضا رهنورد در فرایندی غیرشفاف و بدون رعایت اصول اولیه آیین دادرسی کیفری، به فاصله ۲۳ روز از زمان بازداشت به دار آویخته شد.

خبرگزاری میزان در گزارش خود درباره اعدام مجیدرضا رهنورد مدعی شده است که او عصر روز ۲۶آبان۱۴۰۱ دو تن از نیروهای امنیتی به نام‌های «حسین زینال‌زاده» و «دانیال رضازاده» را با سلاح سرد (چاقو) به قتل رسانده و چند تن دیگر را زخمی کرده است.

این دومین اجرای حکم اعدام یکی از شهروندان ایرانی توسط جمهوری اسلامی است که در جریان اعتراضات سراسری پس از کشته شدن «مهسا امینی» بازداشت شده بود. صبح روز پنج‌شنبه ۱۷آذر۱۴۰۱ نیز «محسن شکاری» یکی دیگر از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری به اتهام محاربه توسط جمهوری اسلامی اعدام شده بود.