خالد پیرزاده، زندانی سیاسی، هنگام انتقال از زندان اوین به فشافویه به شدت مضروب شده است

۳ مرداد ۹۹- خالد پیرزاده، زندانی سیاسی، هنگام انتقال از زندان اوین به فشافویه به شدت مضروب شده است. میزان جراحت این زندانی به قدری است که بدون ویلچر امکان راه رفتن ندارد و کنترل ادرارش را نیز از دست داده است. 

به گزارش اطلس زندانهای ایران، یک منبع آگاه درمورد وضعیت این زندانی در زندان فشافویه به پژوهشگر اطلس گفت: «صبح روز چهارشنبه اول مرداد، آقای پیرزاده به اجبار به زندان تهران بزرگ (فشافویه ) منتقل شده است. مأموران هنگام انتقال به شدت او را کتک زده‌اند به طوری که در داخل بند برای استفاده از حمام یا سرویس بهداشتی ناچار به استفاده از ویلچر است و همچنین او کنترل ادرار خود را نیز از دست داده است.»

برای مشاهده نمایه آقای پیرزاده روی تصویر کلیک کنید.

بازداشت و سیر پرونده

آقای پیرزاده و دیکر متهمان هم‌پرونده او  در چند نقطه ایران بازداشت شده‌اند. آن‌ها متهم هستند که «در زمینه‌های مختلف از جمله شعارنویسی، پول نویسی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و پخش تراکت فعال بوده‌اند؛ فعالیت آن‌ها در جهت محکوم کردن عملکرد جمهوری اسلامی بوده است.» سپاه پاسداران در گردش کار خود نوشته است: «متهمان این پرونده به دنبال براندازی حکومت ایران بوده‌اند»آقای پیرزاده در سال ۹۸ توسط ماموران امنیتی بازداشت شد و پس از پایان مراحل بازجویی از بند امنیتی زندان اوین به بند ۴ این زندان انتقال یافت.

این فعال سیاسی  ۱۵ بهمن ماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه محاکمه شد و از بابت اتهام «اجتماع و تبانی»  به پنج سال حبس و به اتهام «توهین به رهبری»‌ به دو  سال حبس و در مجموع به هفت سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم نهایتا خردادماه امسال توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر عینا تایید شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی پنج سال حبس تعزیری از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» در خصوص آقای پیرزاده قابل اجرا است.