حجت مختارزاده، فعال اتنیکی ترک، با قرار وثیقه از زندان آزاد شد

۱۴ شهریور ۱۳۹۹- حجت (آراز) مختارزاده فعال اتنیکی ترک ساکن تبریز دو روز پس از بازداشت با وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

به گزارش اطلس زندانهای ایران، این فعال اتنیکی ترک ۱۲اردیبهشت۱۳۹۹ با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی تبریز آزاد گردید.

یک منبع آگاه نسبت به این پرونده به پژوهشگر اطلس زندانهای ایران گفت:«قاضی موسوی اقدم رئیس شعبه ۱۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تبریز پس از تفهیم اتهام های «عضویت در گاماج»،«فعالیت تبلیغی علیه نظام»و«نشر اکاذیب در صفحات مجازی”» به این فعال اتنیکی ترک،  آخرین دفاعیات او را اخذ و قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی برای این زندانی صادر نموده است.»

دوشنبه ۱۰ شهریور ماه این فعال اتنیکی ترک ساکن تبریز پس از حضور در دادگاه انقلاب این شهرستان به دلایل نامعلوم بازداشت و به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

یک منبع آگاه نسبت به این پرونده به پژوهشگر اطلس زندانهای ایران گفته بود:« آقای مختار زاده با اتهام «اخلال در نظم عمومی»، «عضویت در گروه گاماج» و «نشر اکاذیب» به دادگاه تبریز فراخوانده شده و پس از آن بازداشت شده است.»

حجت (آراز) مختار زاده از بازداشت شدگان پس از اعتراضات آبان ۹۸ است. وی ۲۶ آبانماه ۱۳۹۸ در محل کار خود در تبریز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد. این فعال اتنیکی ترک پس از گذراندن ۱۴ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان این شهر منتقل و در ۲۵ آذرماه همان سال با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شده بود.

حجت مختارزاده پیشتر نیز در جریان اعتراضات مردمی به خشک شدن دریاچه ارومیه در سال ۹۰ بازداشت و پس از تحمل سه ماه حبس آزاد شده بود.