توحید درویشی؛ متهم به محاربه، ممنوع‌الملاقات در زندان تبریز

۲۸ آذر ۱۴۰۱-

«توحید درویشی»، شهروند کُرد محبوس در زندان مرکزی تبریز که همزمان با خیزش سراسری مهر۱۴۰۱، در این شهر بازداشت شده است، به محاربه متهم و از ملاقات با خانواده‌اش محروم شده است.

به گفته یک منبع مطلع به «اطلس زندان‌های ایران»، توحید درویشی روز ۲۳مهر۱۴۰۱، همزمان با اعتراضات ضدحکومتی در تبریز بازداشت شد. همزمان با تداوم بازداشت توحید درویشی در زندان مرکزی تبریز، شعبه یک دادگاه انقلاب این شهر به ریاست «داوود حملبر مجرد»، روز ۸آذر۱۴۰۱، بدون حضور او و وکیل تعیینی، این شهروند را به محاربه متهم کرد. در حالی که برگه ابلاغیه‌ چند روز پس از تاریخ برگزاری دادگاه در زندان به توحید درویشی ابلاغ شده است.

منبعی که با اطلس گفت‌وگو کرده است، می‌گوید، توحید درویشی پس از بازداشت تحت‌فشار بازجویان مجبور به اعتراف اجباری علیه خود مبنی بر آتش زدن یک بانک در تبریز شده است. این در حالی که او طی مدت بازداشت روزها در سلول انفرادی محبوس بوده، تحت شکنجه قرار گرفته و از داشتن وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است. به‌رغم گذشت بیش از دو ماه از زمان بازداشت توحید درویشی، نهادهای قضایی و امنیتی تبریز از پاسخگویی شفاف به خانواده او خودداری می‌کنند. قاضی داوود حملبر مجرد نیز همزمان با رفتار توهین‌آمیز با خانواده این شهروند کُرد، به آنها گفته است که برای این زندانی حکم اعدام صادر خواهد کرد.

توحید درویشی اهل یکی از روستاهای شهر «قطور» در شهرستان خوی و ساکن تبریز است. او ۲۷ ساله، متاهل و دارای دو فرزند است. توحید درویشی همزمان با تداوم بازداشت در زندان مرکزی تبریز، کماکان از ملاقات با خانواده‌اش محروم است.