بی‌خبری از سرنوشت کشتی‌گیر اهل ایذه پس از بازداشت

۲۵ آذر ۱۴۰۱-

با گذشت یک ماه از زمان بازداشت «فرود حسن‌خانی»، کماکان از سرنوشت این کشتی‌گیر اهل ایذه در استان خوزستان اطلاعی در دست نیست.

«بهروز حسن‌خانی»، برادر فرود حسن‌خانی روز گذشته با اعلام این خبر در صفحه اینستاگرام خود نوشته است که ماموران امنیتی روز ۲۵آبان۱۴۰۱، برادرش را در خانه خود در شهرستان ایذه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند. بهروز حسن‌خانی اطلاع داده است که به‌رغم گذشت حدود یک ماه از زمان بازداشت برادرش، از محل بازداشت و نهاد بازداشت‌کننده فرود حسن‌خانی اطلاعاتی در دست نیست.

طی این مدت نهادهای قضایی و امنیتی شهرستان ایذه از پاسخ‌گویی شفاف به خانواده این ورزشکار درباره آخرین وضعیت او خودداری کرده‌اند. فرود حسن‌خانی در یک ماه گذشته از داشتن وکیل و ملاقات با خانواده‌اش محروم بوده است. بی‌خبری از وضعیت فرود حسن‌خانی خانواده‌اش را نسبت به سلامتی و سرنوشت او به‌شدت نگران کرده است.

از شهریور۱۴۰۱ و در پی به قتل رسیدن «مهسا امینی»  – دختر ۲۲ ساله اهل سقز که در اثر ضرب‌وجرح از سوی ماموران گشت ارشاد کشته شد – صدها شهر ایران صحنه اعتراضات ضدحکومتی شهروندان ایرانی است. طی این مدت نیروهای امنیتی بیش از ۱۵ هزار شهروند معترض را بازداشت کرده‌اند. همزمان با تغییر مکانیزم سرکوب در جمهوری اسلامی نسبت به گذشته، مدت زمان بازداشت موقت شهروندان به‌شکل بی‌سابقه‌ای افزایش و روند رسیدگی به اتهامات بازداشت‌شدگان از زمان بازداشت تا صدور حکم کاهش محسوسی یافته است.