انتقاد نوری‌زاد از ضبط اثر داستانی‌اش در زندان:«تا پای جان برای بازپس گیری کتابم می‌ایستم»

۲۴ فروردین ۹۹- محمد نوری‌زاد، هنرمند و فعال سیاسی زندانی،در پیامی تلفنی از زندان وکیل‌آباد مشهد ضمن انتقاد از مأموران اطلاعات برای ضبط اثر داستانی خود گفته‌است:«تا پای جان برای بازپس گیری کتابم می‌ایستم»

به گزارش اطلس زندان‌های ایران، آقای نوری‌زاد در این فایل صوتی به همسرش اطلاع داده‌است که روز ۲۳ فروردین از بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد به قرنطینه زندان وکیل‌آباد منتقل شده‌است. او در مورد دلیل انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات و شرایط این زندان گفته‌است: «علت اصلی انتقال ما به بازداشتگاه اطلاعات ترس از شورش در زندان بود. بازداشتگاه اطلاعات همانند یک شکنجه‌گاه بود و هیچ امکاناتی نداشت.»

 

وی همچنین از ضبط کتابش توسط مأموران اطلاعات انتقاد کرده و گفته‌است: «من یک کتاب غیرسیاسی در مورد عفاف و پاکدامنی زن ایرانی از زمان هخامنشی به بعد نوشته‌ام.  اینها این کتاب را از من گرفته‌اند و من هرکاری می‌کنم که این کتاب را پس بگیرم. من بدون این کتاب از اینجا بیرون نمی‌روم. این یک رمان باشکوه در سپاس از بانوان ایران است. این کتاب را به همسرم تقدیم کرده‌ام. من اینجا هستم تا این کتاب را بگیرم. من تا پای مرگ ایستاده‌ام تا این کتاب را بگیرم. من اعتصاب تلفن و ملاقات خواهم کردم تا این کتاب را بگیرم. من در این کتاب سر خم کرده‌ام در برابر زنان و بانوان پاکدامن ایران. اگر این کتاب را که یک اثر اقناعی بزرگ است و یک کتاب داستانی بزرگی است را به من ندهند من با سر توی شیشه می‌روم. توی دیوار می‌روم تا این کتاب را بگیرم. و تا این کتاب را نگیرم در زندان باقی خواهم ماند.»

 

محمد نوری زاد کیست؟ 

نوری‌زاد از سرشناس‌ترین فعالان سیاسی درون کشور،  از اعضای لگام(کمپین لغو گام به گام اعدام)، کارگردان و نقاش ساکن تهران است. او مدت‌ها از حامیان حکومت ایران بوده و رابطه نزدیکی با علی خامنه‌ای داشته است. اما در دهه هشتاد مخالفت خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد. نوری زاد و ۱۳ فعال سیاسی دیگر در خردادماه ۹۸ بیانیه‌ای با موضوع درخواست استعفای آقای خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی منتشر کردند. پس از انتشار این نامه، نامه های ۱۴ نفره دیگری نیز با محتوای مشابه منتشر شد. ۲۰ مردادماه ۹۸  آقای نوری‌زاد و تعدادی دیگر از نویسندگان این نامه به دنبال تحصن در برابر محل برگزاری دادگاه تجدید نظر کمال جعفری یزدی، بازداشت شدند. آقای نوری‌زاد در بازداشتگاه اطلاعات مشهد زندانی بود و اخیراً به زندان وکیل‌آباد مشهد منتقل شده‌است. محمد نوری‌زاد پیشتر هم چندین بار بازداشت و زندانی شده است.

 

برای مشاهده نمایه آقای نوری‌زاد روی تصویر کلیک کنید.