افسر نگهبان به ضاربان یک زندانی سیاسی فشافویه: «بزنید من هوای شما را دارم»

۱۶ اردیبهشت ۹۹ – کوروش باقری زندانی سیاسی در زندان فشافویه مورد «ضرب و شتم» قرار گرفته است.

به گزارش اطلس زندان‌های ایران، روز ۱۱ اردیبهشت  کوروش باقری زندانی سیاسی محبوس در در تیپ ۵ زندان فشافویه، از سوی وکیل‌بند و ناظران شب، مورد «ضرب و شتم» قرار گرفت. بر اساس اطلاعاتی که به دست اطلس زندان‌های ایران رسیده، بعد از «ضرب و شتم» آقای باقری آن‌ها را نزد افسر نگهبان منتقل کردند و این مسئول از رفتار آن سه زندانی حمایت کرده‌است.

یک منبع آگاه در این‌باره به اطلس گفت: «زمانی که کوروش را به بند بر می‌گرداندند، افسر نگهبان به یکی از ضاربان گفته که بزنید من هوای شما را دارم.»

چشم کوروش باقری در این درگیری دچار کبودی شده و بینی وی نیز انحراف برداشته است. آقای باقری بعد از درگیری از سوی وکیل بند که خود یکی از ضاربان بوده، تهدید به درگیری مجدد شده است.

این منبع آگاه در ادامه عنوان کرده است: «رئیس بند به گونه‌ای رفتار کرده که نشان می‌دهد مخالف شکایت کوروش از زندانیان ضارب است. ضمناً کوروش برگه‌ای تهیه کرده بود که شاهدان این موضوع همراه با اثر انگشت این درگیری را شرح داده بودند و قصد داشت آن را به دادگاه ارائه دهد اما یکی از ضاربان این برگه را پاره کرده و مجدداً وی را  تهدید کرده‌است.»

رای مشاهده نمایه کوروش باقری روی تصویر کلیک کنید.

 

بازداشت و سیر پرونده

پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، کوروش باقری از سوی ماموران سپاه بازداشت شد. علت دستگیری آقای باقری مدیریت صفحه‌ای در اینستاگرام به نام «سرباز ایران زمین» بوده است. آقای باقری در زمان کشته شدن قاسم سلیمانی، مطالبی انتقادی در رابطه با وی منتشر کرده بود که این امر موجب بازداشت او شد. او ایام بازجویی خود را در یکی از بازداشتگاه‌های سپاه سپری کرد و پس از آن به زندان فشافویه انتقال یافت.

اوایل اردیبهشت ۹۹، کوروش باقری در زندان فشافویه مطلع شد که وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی برای وی تعیین کرده‌اند. ماموران هنگام بازرسی منزل آقای باقری چند لیتر آبجو کشف کرده‌اند که برای آن نیز وثیقه مجزا به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

کوروش باقری کیست؟

آقای باقری زندانی پادشاهی‌خواه و ادمین صفحه اینستاگرام «سرباز ایران زمین» بوده است. او اهل شهرری بوده و پیش از بازداشت کارگر یک رستوران بوده است. یک منبع آگاه به اطلس زندان‌های ایران در مورد آقای باقری گفت: «آقای باقری از خانواده‌ای فقیر می‌آید که سرپرستی مادر پیر خود را نیز برعهده دارد. اکنون که او زندانی شده است مادرش در شرایط بسیار سختی قرار گرفته‌است و به رغم وعده های بسیار، دادگاه از تبدیل قرار بازداشت او خودداری می‌کند.» اطلس زندان‌های ایران دریافته است که اکثر زندانیان آبان ماه و دی ماه از قشر فقیر جامعه هستند و خانواده‌های آنان در شرایط بسیار بد مالی قرار دارند