زندانیان فشافویه دست به اعتصاب غذای جمعی زدند

۲۶ اسفند ۹۸ ـ پس از مرگ سه تن از زندانیان زندان فشافویه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، زندانیان سیاسی این زندان دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش اطلس زندان‌های ایران، پس از شیوع بیماری کرونا در زندان فشافویه که باعث مرگ سه زندانی شد، شماری از زندانیان سیاسی این زندان، دست به اعتصاب غذا جمعی زدند. مطالبه این زندانیان، آزادی و یا اعطاء مرخصی به زندانیان است. یکی از اعتصاب کنندگان به پژوهشگر اطلس گفت: «ما تا رسیدن به خواسته‌های خود به اعتصاب غذا ادامه می‌دهیم و در صورت عدم اعزام به مرخصی یا آزادی، ممکن است برخی از افراد جان خود را از دست بدهند.»  همچنین بر اساس این گزارش تعدادی از زندانیام عادی این زندان نیز از این زندانیان حمایت کرده و غذای زندان را دریافت نکرده‌اند. اسامی برخی از زندانیانی که اعتصاب غذا کرده‌اند به این قرار است:

کوروش باقری، ابوالفضل کریمی، سیامک مقیمی، بهنود اسماعیلی، وحید باقری، سهیل علی‌پناه، سهیل عربی، ایمان دارایی، میلاد ارسنجانی، محمد آدمی، رامین بهنوشی، سعید گل‌بداغی، پویا میرزایی، رضا قریشی، امید موسوی، حمید فرح‌بخش، رامین باقریان، رضا رمضان‌زاده، مرتضی امیربیگلو، ابوالفضل مقصودی، امید میردریک‌وند، حسن عباسی، علی قهرمانی، میلاد محمودی، توحید فتوحی، احمدعلی خاتمیان، محمد بیگی، حسین میرین‌بیگلو، حسین نیکچه فراهانی، جواد بلندجاه، کیانوش ولی‌اللهی، علی‌اکبر حامی، مجید زره‌پوش، احسان خزایی، حمید جهانگیری، حمید خسروپور، محمد رجبی، حسین آرمند، سعید تمجیدی، مسعود زادخاک، علی بیکس، محمدباقر سوری، پوریا میرزایی‌زاده، محمد میری، میلاد توحیدی، رضا بیات، سعید اسدی، آریا حامدی‌راد و وحید موسس

برای مشاهده نمایه زندان فشافویه روی تصویر کلیک کنید

 

کرونا در زندان
به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه با صدور بخشنامه‌ای از تمامی مراجع قضائی خواسته که تا حد ممکن از فرستادن افراد جدید به زندان خودداری کنند و از مجازاتهای جایگزین استفاده کنند. او همچنین خواستار اعطاء مرخصی به زندانیانی که مدت محکومیت آنها کمتر از ۵ سال است شده‌است اما این امر هنوز شامل تعداد زیادی زندانیان عادی و سیاسی نشده‌ و خانواده این زندانیان به شدت نگران ابتلاء عزیزان خود به این بیماری خطرناک هستند. در برخی  از زندانهای کشور ابتلاء زندانیان به این بیماری گزارش شده است. از جمله در زندان فشافویه سه نفر جان خود را به این دلیل از دست داده‌اند.