اعتصاب غذای خشک علی بنائیان در زندان اصفهان

۱۵ آذر ۱۴۰۱-

علی بنائیان، شهروندان ساکن اصفهان که همزمان با اعتراضات ضدحکومتی در این شهر بازداشت و به زندان دستگرد این شهر منتقل شده است، در اعتراض به تداوم بازداشت و وضعیت نامناسب زندان دستگرد، دست به اعتصاب غذای خشک زد.

به گفته یک منبع مطلع به «اطلس زندان‌های ایران»، علی بنائی روز ۹مهر۱۴۰۱، همزمان با اعتراضات ضد حکومتی در اصفهان بازداشت شد. خانواده او پس از ۱۴ روز بی‌خبری از سرنوشت این شهروند، طی تماس تلفنی از سوی ماموران اطلاعات سپاه اصفهان از بازداشت او مطلع شدند.

منبع مطلعی که با اطلس گفت‌وگو کرده است، می‌گوید، علی بنائیان به مدت یک ماه پس از بازداشت در سلول انفرادی محبوس بوده و پس از آن به زندان دستگرد اصفهان منتقل شده است. علی بنائیان در آخرین تماس تلفنی با خانواده‌اش از آغاز اعتصاب غذای خود خبر داده است. او در اعتراض به تداوم بازداشت و وضعیت نامناسب زندان دستگرد اعتصاب کرده است.

از شهریور۱۴۰۱ و در پی به قتل رسیدن «مهسا امینی»  – دختر ۲۲ ساله اهل سقز که در اثر ضرب‌وجرح از سوی ماموران گشت ارشاد کشته شد – صدها شهر ایران صحنه اعتراضات ضدحکومتی شهروندان ایرانی است. طی این مدت صدها تن از شهروندان توسط نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی کشته و هزاران تن زخمی شده‌اند. نیروهای امنیتی همچنین تاکنون بیش از ۱۵ هزار شهروند معترض را بازداشت کرده‌اند.