ابوالفضل غسالی، زندانی سیاسی، اعتصاب غذا کرده است

۲۸ بهمن ۹۹ – ابوالفضل غسالی، زندانی سیاسی زندان اوین، در اعتراض به مخالفت مسئولان زندان با درخواست مرخصی او از یک هفته قبل اعتصاب غذا کرده است.

به گزارش اطلس زندان‌های ایران علت اعتصاب غذای ابوالفضل غسالی، مخالفت مسئولان زندان با مرخصی او بوده است. این زندانی چندبار از مسئولان زندان اوین درخواست مرخصی کرده اما تاکنون با این درخواست موافقت نشده است. آقای غسالی به مسئولان زندان اطلاع داده که به دلیل حضور در زندان، شرایط معیشتی خانواده‌اش با مشکل روبه‌رو شده است.

برای مشاهده نمایه زندانی روی تصویر کلیک کنید

برای مشاهده نمایه زندانی روی تصویر کلیک کنید

بازداشت و محاکمه

ابوالفضل غسالی در سال ۹۶ بازداشت پس از پایان مراحل بازجویی به قید وثیقه آزاد شده بود. سال ۹۷ شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه (رییس پیشین)، آقای غسالی را بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به پنج سال و به سبب اتهام «توهین به رهبری» به دو سال حبس تعزیری محکوم کرد. احکام مربوط، با استناد اداره یک کانال تلگرامی از سوی وی صادر شده است. در نتیجه اعتراض این زندان به حکم بدوی، در اردیبهشت ۹۹ شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تهران به ریاست قاضی بابایی، حکم پنج ساله آقای غسالی را به سه سال و شش ماه و حکم دو سال زندان وی را، به یک سال و سه ماه حبس تعزیری کاهش داده بود. با اعمال ماده ۱۳۴، سه سال و شش ماه از حکم وی قابل اجرا است.