دادگاه تجدیدنظر، آرشام رضایی را به ۸ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد

۳۰ تیر ۹۹ – آرشام رضایی، فعال مدنی، از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر تهران به هشت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. پنج سال از این حکم قابل اجرا است.

به گزارش اطلس زندانهای ایران اتهام‌های آقای رضایی «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم برضد امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری» است. دادگاه تجدیدنظر حکم دادگاه بدوی در همه موارد را تایید کرده است. یک منبع مطلع در مورد اتهامهای آقای رضایی به پژوهشگر  اطلس گفت :« آرشام روز ۱۷ دی ۹۷ بازداشت شده است و ماموران با استفاده از تلفن او دو نفر از دوستانش به نامهای مجید حسینی و محمد حسین زاده را به خیابان آوردند و دادگاه همین موضوع را مبنای صدور حکم علیه او به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی قرار داده است.»  او همچنین درمورد اتهام دیگر آقای رضایی مبنی بر «تبلیغ علیه نظام» هم گفت: « مستند این حکم عضویت آقای رضایی در برخی از کانالها در شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ و تلگرام و همینطور  دست گرفتن پلاکادر نه به اعدام  از سوی او بوده است.» این منبع آگاه همچنین در مورد اتهام «توهین به رهبری» اشاره کرد: «دلیل صدور این حکم نوشتن شعار مرگ بر دیکتاتور در دفتر یادداشت این زندانی سیاسی بوده است.»

برای مشاهده پرونده آقای رضایی روی تصویر کلیک کنید

بازداشت و محاکمه

آرشام رضایی در تاریخ ۱۷ دی‌ماه ۹۷ توسط نیروهای اطلاعات سپاه در تهران بازداشت و پس از تحمل دو هفته سلول انفرادی و با پایان مراحل بازجویی به قرنطینه زندان اوین و نهایتا به بند عمومی این زندان منتقل شد.

جلسه دادگاه آقای رضایی ۷ اسفندماه ۹۷ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه و بدون حضور وکیل و بدون اطلاع قبلی برگزار شد. این فعال سیاسی نهایتا در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۹۸  با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

دادگاه بدوی آقای رضایی را به هشت سال و نیم حبس تعزیری محکوم کرده بود که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی بیشترین مجازات یعنی ۵ سال حبس تعزیری درمورد ایشان به اجرا گذاشته خواهد شد. شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر عیناً این حکم را تایید کرده است.